انتخاب پارچه پرده مناسب برای منزل ( قسمت دوم )

1400/06/23

انتخاب پارچه پرده مناسب برای منزل ( قسمت دوم )

انتخاب پارچه پرده مناسب برای منزل در پست قبلی نکاتی در مورد انتخاب صحیح نوع و جنس پرده و راه های هماهنگ کردن پرده ها با مبلمان و دکوراسیون خانه پیشنهاد شد ، در این پست به نکاتی برای زیباتر شدن دکوراسیون منزل با استفاده از پرده می پردازیم :

انتخاب پارچه پرده مناسب برای منزل ( قسمت دوم )

برای دیدن انواع پارچه های مبلی و قیمت آن ها اینجا کلیک کنید.

قبل از خرید پارچه برای پرده باید به رنگ و طرح و البته مدل پرده بسیار دقت کنید . چرا که پرده ها در دکوراسیون خانه شما بسیار موثر هستند .
شما با استفاده از پرده مناسب می توانید فضای خانه خود را بزرگتر نشان دهید . چنان چه مي‌خواهيد سقف منزلتان‌ بلندتر به نظر برسد، ‌چوب پرده را هر‌قدر که مي‌توانيد بالا ببريد. در صورتی که دو پنجره نزديک به هم روی یک دیوار دارید ، برای دو پنجره از یک پرده استفاده کنید و دیوار بین دو پنجره را بپوشانید . در این صورت ديوار عريض‌تر به نظر خواهد رسيد. پس با يک پرده دو پنجره را بهم وصل کنيد. اگر پنجره‌هاي خانه شما کوتاه هستند ، بهتر است دو سوم پارچه‌اي که براي پرده استفاده می کنید بدون ‌طرح و نقش و ساده باشد و يک ‌سوم انتهايي آن با نقش‌هايي که دارد به چشم بيايد. و اگر پرده‌اي بلند داريد و عريض ، از طرح و نقش و والان براي قسمت بالايي پرده استفاده کنيد.
اگر ميل پرده‌ها را هم حدود 10 تا 15 سانتي ‌متر بلندتر از قاب پنجره بگيريد پنجره تان عريض‌ تر به نظر می رسد. معمولا عرض پرده ای که براي پنجره خریداری و استفاده می شود بايد سه ‌برابر عرض پنجره باشد . عرض سه ‌برابر برای این است که روی پرده چین هایی ایجاد شود . که باعث زیباتر شدن نماي پرده مي شود. پس در مورد مقدار پارچه مضایقه نکنید و سخاوتمندانه عمل کنید. البته اگر فضاي اتاق کوچک است ، حتی مي‌ توانيد از پرده‌اي با عرض 5/2 برابر عرض پنجره هم استفاده کنيد.
همچنین پرده باید به اندازه کافی بلند باشد. بلند بودن پرده می تواند به شیک و زیبا تربودن آن کمک کند ، پرده را بلندتر انتخاب کنید تا روی زمین را بگیرد و اگر می‌خواهید تمیز جلوه کند ، بهتر است تا نزدیک زمین باشد . اما هرگز نباید ارتفاع پرده بلندتر از این دو حالت باشد.
اگر مي ‌خواهيد از دو رنگ پارچه و یا دوجنس پرده برای پنجره استفاده کنيد ، مي ‌توانيد پرده‌هاي دو طرف پنجره را چين ‌دار نصب کنيد و قسمت وسط پرده که به عنوان زير پرده‌اي را استفاده می شود ، پارچه‌اي بدون چين ‌خوردگي باشد.
شما نیازی ندارید که لزوما کل پنجره را با یک پرده پوشش دهید .گاهی در دیزاین پرده براي خانه به نيم‌ پرده‌ها هم فکر کنيد. نيم‌ پرده‌ها گزينه‌هایی مناسب براي پنجره‌هاي آشپزخانه می باشند . اگر پنجره آشپزخانه پشت سينک ظرفشويي يا بالا و يا نزديک اجاق گاز قرار گرفته است ، استفاده از يک پرده که تمام طول پنجره را بگيرد،  مزاحم و دست و پا گیر است . نيم ‌پرده‌ها يعني همان پرده‌هايي که شکل جمع شده و بالا رفته دارند، مدل ها و جنس ها و رنگ های متنوعی دارند . برای مثال با انتخاب يک نيم‌ پرده خوش ‌رنگ و زیبای حرير مي‌ توانيد هم نور آشپزخانه را حفظ کنيد و هم پنجره بالاي سينک را هم بدون پرده نگذاريد.
دیزاین اتاق نشیمن و پذیرایی با نیم پرده ها و با استفاده از پارچه هایی زیبا و سنگین، مانند پارچه شانل تافته  و یک والان زیبا و سنگین و گیره هایی مجلل از جنس فلز یا استیل نمایی لوکس و زیبا به خانه شما می دهد.
پارچه پرده ای و مبلی شانل يكي از مشهور ترين اجناس پارچه پرده اي است كه نيازي به معرفي ندارد . پارچه های پرده ای شانل از قديمي ترين و محبوب ترین هاي صنعت پرده و مبلمان است كه به دلیل لختي بسيار عالي ، حالت ايستايي فوق العاده ، انعكاس نور چشم نواز در و عين حال قابليت عدم عبور نور و تنوع در رنگ بندي ، مناسب براي تمامي حالت هاي هلال ، مدل هاي به راه، بي راه ، ارك هاي پرده و دكوري می باشد.
پارچه شانل را می توانید در مكان هاي ادراي مثل ادارجات ، سالن هاي همايش و انفي تئاتر، بيمارستان ها، مدارس و… استفاده  کنید . رواني دوخت ، دوام طولاني و راحتي در شستشو از ديگر امتيازات اين پارچه پرده اي هستند.
در آخر سعی کنید گيره‌هاي پرده و ميل پرده را متناسب با رنگ پارچه پرده و سبک دکوراسيون خانه‌تان انتخاب کنيد. براي پرده‌هاي ساده در فضايي که اسپورت و کمي مدرن چيده شده، استفاده از حلقه‌هاي آويز پرده و ميل پرده‌هاي چوبي با نماي چوبي ظاهر خانه را زيباتر مي‌کند.

لینک قسمت اول

منبع:گالری ونوس

  نظرات