راهنمای خرید پرده برای منزل

1400/06/31

راهنمای خرید پرده برای منزل

راهنمای خرید پرده برای منزل در مورد رنگ و طرح پارچه خوب فکر کنید.

1-پرده‌ها بسیار جلب نظر کرده و تاثیر زیادی روی اتاق شما خواهند داشت.

2. پارچه را با نورهای مختلف امتحان کنید
حواس‌تان باشد رنگ پارچه پرده‌ای که شما در فروشگاه دیده‌اید لزوما همان رنگی نخواهد بود که شما در خانه خواهید دید. بنابراین هنگام انتخاب پارچه به نور فضای خانه‌تان توجه کنید و از فروشنده بخواهید چراغ‌های متمرکزش را خاموش کند تا شما در نور غیر‌مستقیم هم رنگ پارچه را ببینید‌. البته بهتر است که روز برای خرید پرده اقدام کنید تا هر دو نوع نور در دسترس باشند‌.

3. ترکیب پارچه‌هایی که شما برای دکوراسیون پنجره به کار می برید، باید با سبک اتاقی که پنجره در آن قرار دارد، متناسب باشد.
برای مثال برای خانه‌ای با سقف بلند و پنجره‌های قدی، از پرده‌ای قدی از سقف تا زمین با پارچه‌هایی دارای بافت‌های سنگین و با شکوه به همراه لوازم تزئینی چشم‌گیر استفاده کنید. همچنین برای پنجره‌ یک آپارتمان مدرن، از پرده‌‌ای ساده بهره برید.

4.  برای کنترل درجه حرارت و مقدار نور از پارچه‌های مناسب استفاده کنید. پارچه‌های کتان نور را از خود عبور می دهند و پوشش مناسبی برای گرم‌تر شدن اتاق در زمستان و خنک‌تر بودن آن در تابستان هستند. پوشش‌های ضخیم به دلیل جلوگیری از ورود نور، برای اتاق‌‌خواب‌ها مناسبند.

5. پنجره‌ها را به هم وصل کنید
اگر روی یکی از دیوارهای شما دو پنجره با فاصله از هم وجود دارد‌، برای عریض‌تر شدن فضای پذیرایی برای مجموع پنجره‌ها و دیوار وسط یک پرده بزرگ بزنید‌. به این ترتیب ابهت فضا بیشتر خواهد بود‌. البته بهتر است این پرده را دو تکه در نظر بگیرید چرا که شما می‌توانید پنجره‌ها را راحت باز کنید و موقع شستشو هم با مشکل کمتری مواجه شوید‌. اگر مشکل شما برای انجام این کار این است که نگران مشخص بودن محل اتصال دو تکه به هم هستید‌، پرده را به جای چین دادن به صورت پیلی دار بدوزید‌.

6. پارچه‌های سنگین‌تر مانند مخمل را باید روی میله‌های بزرگ و حتی دکوری آویزان کرد در حالی که برای پرده‌های ابریشمی سبک و پارچه‌های نازک می‌توان از میله‌های ظریف‌تر استفاده کرد.

7.انواع شیدها با پارچه‌های خلوت یا ساده و رنگ‌های ملایم نیز، مانند پرده‌های ساده، جلوه‌ای بسیار راحت و زیبا دارند.
یکی دیگر از دلایل استفاده از پرده‌ها و شیدهای ساده برجسته‌تر نشان دادن بافت پارچه‌ای است که برای پرده یا شید استفاده شده است. معمولا بافت پارچه‌های بدون طرح با رنگ‌های ملایم بیشتر جلوه می‌کند.رنگ‌های سفید، طوسی، سبز زیتونی و آبی ملایم برای پرده‌ها و شید‌های ساده مناسب هستند.

8. انواع تورها و دیگر پارچه‌های ظریف، می‌توانند به تنهایی پرده‌ای زیبا و کامل برای دکوراسیون خانه شما به‌خصوص در فصل تابستان باشند. در فصل زمستان نیز یک لایه از پرده‌ای ضخیم‌تر را به این پرده‌ها اضافه کنید و به سادگی پرده‌ای زمستانی و چند لایه داشته باشید. پرده‌های حریر ساده در عین سادگی و زیبایی، می‌توانند حریم داخلی فضا را محفوظ نگه دارند و به نور طبیعی اجازه دهند تا به فضا وارد شود.

منبع:گالری ونوس

  نظرات