پارچه های رو مبلی چرم

1400/06/22

پارچه های رو مبلی چرم

پارچه های رو مبلی چرم این روزها پارچه های چرم را بر روی انواع صندلی های اپن آشپزخانه و یا مبلمان خانه ها و ادارات میبینیم که کامل کننده دکوراسیون هستند . مبلمان چرمی در اتاق حسی از دنجی و امنیت ایجاد می کند. در واقع  پارچه های چرمی مثل نیم‌ چکمه‌های قدیمی، با گذشت زمان کیفیت خود را به خوبی حفظ می‌کنند . پارچه چرمی بسیار زیبا هستند و حالت رسمی تری نسبت به دیگر پارچه ها دارند ، اگر دوست دارید مبلمان منزل یا محل کار شما همیشه تمیز و براق باشد، بهتر است پارچه مبل و صندلی های خود را چرمی انتخاب کنید . پارچه های چرمی به راحتی قابل شست وشو هستند و با استفاده از روغن مخصوص (واکس ) هم کاملا برق می افتند و نو به نظر می رسند. اما پارچه های چرم مزایا و معایبی  دارند که اگر قبل از انتخاب آن ها را بدانید بهتر است و می توانید انتخابی آگاهانه و مناسب برای دکوراسیون داخلی خانه و … داشته باشید.

مزایا و معایب پارچه های چرم

مهم ترین مزیت پارچه های چرمی قابل شستشو بودن آنها است. چرم با یک دستمال به راحتی تمیز می شود و اگر هنگام دیدن فیلم لیوان آب یا چای از دست تان رها شود ، به داخل بافت پارچه نفوذ نمی کند و به راحتی تمیز می شود. اما پارچه های چرمی آسیب پذیرند و با هر جسم گوشه تیزی خراش افتاده و سوراخ می شوند ( راحت تر از بقیه پارچه ها ) ، این نوع پارچه در مقایسه با دیگر پارچه ها هماهنگی کمتری با پوست بدن دارد و سردی و گرمی بیشتری را به شما انتقال داده و احتمال چسبندگی هم به دلیل عرق کردن پارچه  چرم ( دلیل آن عدم نفوذ هوا در داخل چرم هست) وجود دارد.
آب و هوا داخل بافت پارچه های چرمی نفوذ نمی کند ، به همین جهت اگر به طور اتفاقی بر روی آن آب بریزید و یا گرد و غبار روی مبل نشسته باشد ، به راحتی و  با یک دستمال خشک می توانید آن را تمیز کنید اما پاک کردن لکه ی خودکار یا ماژیک به سختی انجام می شود و در مواردی اگر چرمتان روشن باشد احتمالا لکه به جای خواهد ماند. اگر پارچه چرمتان رنگ روشنی داشته باشد ، باید بسیار مراقب لکه ها و اثرات چربی باشید چرا که این اثرات چربی به مراتب سخت تر پاک می شوند و گاهی به طور کامل پاک نمی شوند .
پارچه های چرمی در نوع مصنوعی و طبیعی هستند. چرم های طبیعی از پوست گاو ، اسب ، بز و… ساخته می شود . البته چرم مورد مصرف در مبلمان و دیگر صنایع چوبی اغلب از پوست گاو به دست می آید . چرم طبیعی به عنوان چرم درجه یک برای روکش مبلمان گران قیمت و لوکس استفاده می شود و در برابر خراش ، سوراخ و … مقاوم است. اما چرم مصنوعی از ضایعات چرم های طبیعی و مواد شیمیایی ساخته می شود. بهتر است که از چرم مصنوعی در قسمت های دور مبل (پشت و بیرون مبل) استفاده شود و تا حد امکان برای نشیمن و تکیه گاه مبلمان از پارچه های نرم و لطیف استفاده شود.
برای جلوگیری از خشک شدن و طول عمر بیشتر پارچه های چرمی می توانید  از واکس مخصوص استفاده کنید . نمدار بودن پارچه برای تمیز کردن مبل ضرری ندارد. اما اگر پارچه تان خیس باشد و روی مبل بکشید، حتماً به آن اسیب خواهید زد. شستن چرم با آب و صابون باعث می‌شود که به مرور زمان مبل چرم شما ترک بخورد و یا بشکند.

در نهایت شما تصمیم گیرنده هستید و با توجه به سلیقه خود پارچه مناسب برای مبلمان را انتخاب می کنید . بدون شک مبل های چرمی گران قیمت و ارزشمندی طولانی مدت ، دارای جذابیت بلند مدت نیز می باشد. پس در هنگام تصمیم برای خرید، از ندای قلب تان غافل نشوید!

منبع:گالری ونوس

  نظرات