مشاوره انتخاب و خرید انواع کاور مبل

1400/06/19

مشاوره انتخاب و خرید انواع کاور مبل

آیا تابه‌حال به این فکر کرده‌ایدکاور مبل علاوه بر محافظت از مبلمان می‌تواند بهترین انتخاب برای زیباسازی دکوراسیون منزلمان باشد؟ ما با خرید انواع کاور مبل می‌توانیم رنگ و طرح خاص و متفاوتی به دکوراسیون خانه خود ببخشیم. در ادامه این مقاله به معرفی طرح‌ها و انواع مدل‌های کاور مبل، کاربرد کاور مبلمان و مشاوره خرید انواع کاور مبل می‌پردازیم.

چرا باید از کاور مبل استفاده کنیم؟

اگر شما جزو افرادی هستید که در خانه خود فرزند کوچک دارید یا از حیوان خانگی نگهداری می‌کنید و یا اکثر اوقات مهمان به خانه خود دعوت می‌کنید، استفاده از کاور مبل برای جلوگیری از آسیب رسیدن به مبلمان و جلوگیری از لکه افتادن بایستی از کاور و پیراهن مبلمان برای محافظت از مبلمان خود استفاده کنید.

همچنین اگر به تغییر دکوراسیون منزل خود اهمیت می‌دهید، می‌توانید با خرید انواع رنگ و مدل کاور مبلمان به خانه خود رنگ و طرح ببخشید.

انواع مبلمان موجود در بازار

کاور مبلمان ازنظر طرح و مدل مبلمان می‌تواند طرح‌ها و مدل‌های متفاوتی داشته باشد. پس قبل از انتخاب طرح و خرید انواع کاور مبل با انواع کلی مبلمان موجود در بازار آشنا شویم.

مبلمان سلطنتی

مبل‌های سلطنتی جزو پرکارترین مبل‌های موجود هستند. مبلمان سلطنتی که مبلمان استیل نیز نام دارد، دارای انواع منبت‌کاری‌ها بر روی دسته، تاج و پایه هستند. این دسته از مبل‌ها بزرگ و سنگین هستند و مخصوص اتاق پذیرایی و مهمان هستند و به همین دلیل از آن‌ها در اتاق استراحت یا نشیمن استفاده نمی‌شود.

مبلمان راحتی

مبلمان راحتی یکی از پرتنوع‌ترین مبلمان بازار هستند. انواع مدل مبلمان راحتی را می‌توان به مدل ال، اسپرت، اسکار لت، چستر و… تقسیم‌بندی کرد.انتخاب رنگ در مبلمان راحتی محدودیتی ندارد و می‌توانید از انواع رنگ‌های گرم و سرد استفاده کنید. ازآنجایی‌که سبک خانواده‌های امروزی به مدرن‌تر شدن می‌رود فروش این سبک از مبلمان افزایش پیداکرده است.

مبلمان کلاسیک

این مدل مبلمان هم راحتی مبلمان راحتی و هم منبت‌کاری مبلمان سلطنتی را دارد. مبلمان کلاسیک به نام مبلمان نیمه استیل هم شناخته می‌شود. مبلمان کلاسیک را می‌شود هم در خانه‌های مدرن و هم در خانه‌های سنتی چید.

راهنمای انتخاب و خرید انواع کاور مبل

کاور مبل روکشی است که سطح مبل را می‌پوشاند تا از لکه، خراشیدگی و… محافظت کند. انتخاب درست رنگ و نوع پارچه و همچنین مدل پیرهن مبلمان برای زیباسازی دکوراسیون خانه اهمیت به سزایی دارد. از انواع کاور مبلمان می‌توان به کاور مبل ژلاتینی یا ژله‌ای، پارچه‌ای، چرمی و ضد آب و ضدضربه اشاره کرد.همچنین برای انتخاب و خرید انواع کاور مبل مناسب مبلمان خوداز فروشنده راهنمایی بگیرید.

کاور مبل ژله‌ای برای مبلمان سلطنتی

به این نوع کاور، کاور مبل ژلاتینی یا طلقی نیز می‌گویند. این کاورها از جنس  پلیمر PVC هستند. از طلق شیشه‌ای برای دوختن این کاور استفاده می‌شود. کاور مبل ژلاتینی مخصوص مبلمان سلطنتی و کلاسیک و همچنین صندلی‌های ناهارخوری هستند و با توجه به شفاف بودن این کاور ظاهر زیبا و منبت‌کاری مبلمان پوشیده نمی‌شود و ظاهر زیبای مبل حفظ می‌شود.

شستن و پاک کردن این نوع کاور بسیار ساده است و با یک دستمال نم‌دار می‌توانید به‌راحتی آن را پاک‌کنید. کاور ژله‌ای قابلیت اشتعال بسیار کمی دارند و اگر  توسط کودکان یا  حیوانات جویده شود، خطر کمتری دارند.

اما در کنار تمام این محاسن، بزرگ‌ترین عیب این مدل از کاور مبل، عرق‌گیر نبودن و صدا دادن هنگام نشست‌وبرخاست است. پس بسته به سلیقه و اولویت خود می‌توانید این مدل را انتخاب کنید.

کاور مبل پارچه‌ای مخصوص سلیقه‌های مختلف

این مدل از کاور تا از جنس پارچه هستند. شما با توجه به سلیقه و بودجه خود می‌توانید جنس، رنگ و طرح پارچه را انتخاب کنید. جنس پارچه در این مدل از پیرهن مبل اهمیت زیادی دارد چون بعد از چندین بار شست‌وشو ظاهر و کیفیت آن حفظ شود.

این نوع کاور تا در برابر حرارت مقاوم هستند و قابلیت شست‌وشو در ماشین لباس‌شویی رادارند.

اگر شما به دنبال سبک مدرن در خانه خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم از کاور پارچه‌ای استفاده کنید. با توجه به دکوراسیون منزل و استفاده از راهنمای متخصص و مشاور طراح دکوراسیون می‌توانید پارچه  و رنگ‌بندی متنوعی برای کاور خود انتخاب کنید.

همچنین اگر بودجه محدودی در خرید مبلمان خوددارید می‌توانید از کاور پارچه‌ای برای تنوع‌بخشی استفاده کنید. همچنین ارزان‌ترین قیمت کاور مبل را می‌توانید از کاور مبل پارچه‌ای انتخاب کنید.

کاور مبل ضد آب و ضدضربه برای دوستداران حیوانات

اگر در منزل خود از حیوان خانگی به‌خصوص سگ و گربه نگهداری می‌کنید، برای محافظت از مبلمان خود بایستی از کاور ضدضربه و ضد آب استفاده کنید. این حیوانات بخصوص سگ تا عادت دارند مبل‌ها را چنگ بزنند و برای اینکه مجبور به تعمیر یا تعویض مبل خود نشوید، حتماً از  کاور مخصوص استفاده کنید. قیمت کاور مبل ضد آب و ضدضربه با توجه به‌اندازه و جنس کاور متغیر است. به جهت استعلام قیمت می‌توانید با ما تماس بگیرید.

خرید انواع کاور مبل چرمی برای خاص پسندها

اگر جزو افرادی هستید که به چرم علاقه دارید و به دنبال اشرافیت و چیدمان چرمی هستید، استفاده از کاور چرم مناسب شخصیت شما است. این مدل کاور به‌راحتی  با دستمال پاک می‌شود و تمیز کردن آن آسان است و بسته به کیفیت چرم انتخابی می‌تواند خاصیت عرق‌گیری هم داشته باشد.

تعیین قیمت انواع کاور مبل

تعیین قیمت کاور مبل از چند پارامتر پیروی می‌کند که در زیر به آن اشاره خواهیم کرد. همچنین اگر طرح و مدل خاصی از کاور مبل که نیاز به خلاقیت و استفاده از پارچه بیشتر است، باید هزینه پارچه و سختی کار را نیز در نظر داشته باشید.

پارامترهای تعیین‌کننده قیمت شامل:

  •  جنس پارچه مورداستفاده

  • نوع مبلمان

  • تعداد مبلمان

  • ضد آب و ضدضربه بودن پارچه

  • نوع دوخت مانند مدل زیپ، بند پارچه‌ای، پیراهنی و یکسره

  • طرح و مدل کاور انتخابی

نتیجه‌گیری: برای جلوگیری از لک شدن و آسیب رسیدن به مبلمان خود بایستی از کاور مخصوص مبلمان استفاده کنیم. بسته به انواع مدل مبلمان، سلیقه و کاربرد می‌توانیم مدل و طرح‌های مختلفی انتخاب کنیم.

منبع: گالری ونوس

  نظرات