فوم سرد مبل بهتر است یا اسفنج؟ بهترین نوع فوم با قیمت مناسب

1400/06/17

فوم سرد مبل بهتر است یا اسفنج؟ بهترین نوع فوم با قیمت مناسب

احتمالا در زمان خرید و انتخاب مبل شنیده‌اید که وجود فوم سرد مبل موجب افزایش کیفیت و عمر استفاده از مبلمان خواهد شد و نیاز به تعمیر مبل را تا حد چشمگیری کاهش می‌دهد. به همین دلیل درصدد شناسایی نوع فوم مبل و انتخاب درست آن هستید. به طور کلی فوم، یک ترکیب شیمیایی است که از طریق حرارت مستقیم و غیرمستقیم در کوره تولید می‌شود و جزو مواد اولیه مهم در صنعت کالای خواب و مبلمان محسوب می‌شود.

فوم سرد مبل بهتر است یا اسفنج؟ بهترین نوع فوم با قیمت مناسب

بهترین نوع فوم برای مبل

در مورد انتخاب بهترین نوع فوم برای مبل، در ابتدای امر باید بگوییم که فوم سرد مبل به دلیل نوع مواد شیمیایی آن و دوام بالا، بهترین گزینه می‌باشد.  به صورت کلی در مقایسه بین انواع فوم‌های مبل:

  • فوم سرد در حرارت غیرمستقیم تولید می‌شود.
  • طول عمر طولانی‌تری را به دنبال خواهد داشت و برای چندین سال به خرید مبل جدید احتیاج ندارید.
  • حالت برگشت پذیری و نرمی قابل توجهی دارد. به همین دلیل استفاده از فوم سرد مبل راحتی، بسیار پرطرفدار می‌باشد و شما را دیرتر به فکر تعمیر فوم مبل می‌اندازد.

در صورتی که فوم گرم به دلیل حرارت مستقیم و زیادی که در زمان تولید گذرانده است:

  • خاصیت ارتجاعی کمتری دارد
  • و سفتی بیشتری دارد
  • به مرور زمان پودر شده و از بین می‌رود

 از این نوع فوم بیشتر برای صندلی خودروها استفاده می‌شود.

 بنابراین بهترین نوع فوم هنگام انتخاب مبل که هم کیفیت بالایی داشته باشد و هم راحتی و استانداردهای لازمه را داشته باشد، انتخاب فوم سرد می‌باشد تا در طول زمان استفاده نیاز شما را به تعمیر نشیمن مبل کاهش دهد. البته همراه با در اختیار داشتن این نوع کیفیت و طول عمر بالا، مطمئنا باید هزینه لازمه را برای قیمت فوم سرد مبل نیز بپردازید.

 اما نکته مورد توجه در مورد تشخیص فوم سرد مبل راحتی، توجه به حالت ارتجاعی و انعطاف‌پذیری مبلمان می‌باشد. به این معنا که اگر شما بخشی از فوم مبل را با دست فشار دادید و بعد از گذشت چند لحظه جای دستان شما بر روی فوم باقی نماند و سطح مبل به حالت اولش بازگشت، دلیل بر وجود فوم سرد در مبلمان می‌باشد. اما اگر فرورفتگی بر روی سطح فوم مبل باقی ماند، نوع فوم گرم مبلمان را نمایش می‌دهد.

البته این نکته را به‌خاطر داشته باشید که جنس پارچه مبلی نیز می‌تواند در تشخیص نوع فوم تاثیرگزار باشد. برخی از پارچه‌ها بسیار سفت و خشک می‌باشند.

البته در کنار توجه به این حالت ارتجاعی فوم سرد، به دمای محیط نیز توجه کنید. چرا که معمولا فوم مبل در مجاورت هوای سردتر و فصل زمستان حالت سفتی و عدم انعطاف‌پذیری را به خود خواهند گرفت. بنابراین در هنگام آزمایش، به دمای محیط نیز توجه کنید تا مشکلی رخ ندهد.

فوم سرد بهتر است یا اسفنج؟

اما در مورد تفاوت و انتخاب این دو نوع محصول در مبلمان که فوم سرد بهتر است یا اسفنج، باید بگوییم که در این مورد نیز فوم‌ سرد ارجعتر می‌باشد. دلیل این امر نیز مجددا به کیفیت و فرآیند تولید و همچنین قیمت فوم سرد مبل باز می‌گردد.

درست است که اسفنج در اندازه و ضخامتهای مختلف از یک سانت تا ۳۰ کیلو برای پوشش بخش‌های مختلف مبلمان چون دسته‌ها، پشت مبل، کف وغیره استفاده می‌شود، اما چون یک نوع ابر معمولی می‌باشد که نمی‌تواند با چگالی و کیفیت فوم سرد مبل راحتی برابری کند. از این رو در پاسخ به سوال فوم سرد بهتر است یا اسفنج باید گفت معمولاً برای زیرسازی مبلمان و ساخت باکیفیت آن بهتر است که از فوم سرد استفاده شود.

انواع فوم مبل

انواع فوم مبل شامل پنج نوع:

  1. فوم سرد: یا مموری فوم، پرکاربردترین نوع فوم در تولید مبلمان می‌باشد که حالت ارتجاعی و معمولاً کیفیت بالای آن، مشتریان را برای پرداخت قیمت فوم سرد مبل توجیه می‌کند.
  2. فوم گرم: با خاصیت سختی بالا و انعطاف‌پذیری کمتر در انواع محصولات کالاهای خواب و صنایع بسته‌بندی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  3. فوم ویژه: از لحاظ ویژگی و ساختار در میان فوم گرم و فوم سرد مبل‌ راحتی قرار می‌گیرد و معمولاً برای انواع مبل استیل و راحتی کاربرد دارد.
  4. فوم سلول باز: این فوم نیز راحتی و انعطاف‌پذیری مناسب را داشته و معمولاً در ساخت تشک تختخواب بهترین نوع فوم می‌باشد.
  5. فوم سلول بسته: برای افزایش مقاومت و عدم نفوذپذیری مایعات و مواد در مبلمان بر روی سایر فوم‌های مورد استفاده در مبل به کار می‌رود.

در پایان:

با بررسی و شناخت انواع فوم مبل در این صفحه ، حالا می‌دانید که در زمان خرید و انتخاب بهترین مبلمان با کیفیت بالا، باید به کدام نکات توجه کنید. اگر مبل را برای محیطی با رفت‌وآمد زیاد می‌خواهید، بهتر است که فوم سرد مبل راحتی را انتخاب کنید. اما اگر شستشوی مبل و تمیزکاری راحت آن را مدنظر دارید، باید فوم ضدآب را انتخاب نمایید.

منبع:ostadeh

  نظرات