فنگ شویی چیست و چطور از آن در دکوراسیون داخلی استفاده کنیم؟

1400/06/17

فنگ شویی چیست و چطور از آن در دکوراسیون داخلی استفاده کنیم؟

فنگ شویی برای ایجاد دکوراسیون مناسب و چیدمان درست اشیا در ساختمان‌های مسکونی، تجاری، باغ و … استفاده می‌شود تا بهترین اثر را بر سلامتی، شادی، موفقیت، هماهنگی و به‌ طور کلی انرژی مثبت افراد داشته باشد. اگر اخیرا به دنبال تغییر دکوراسیون، چیدمان و یا تجدید طراحی داخلی منزل یا دفتر کار خود بوده اید، احتمالا عبارت فنگشویی را زیاد شنیده اید.

شاید برایتان جالب باشد با این که شور و هیجان زیادی در مورد فنگ شویی وجود دارد و این عبارت به کرات میان طراحان داخلی و حتی افراد عادی استفاده می شود، ولی افراد زیادی در اصل نمی دانند که واقعا منظور از فنگ شویی چیست؟ در این مطلب به طور کامل با مبحث فنگ شویی و اجرای آن آشنا خواهید شد.

فنگ شویی چیست؟

فنگ شویی یک باور چینی باستانی است که معتقد است نحوه ساخت خانه یا نحوه چیدمان اشیا بر موفقیت، سلامتی و خوشبختی افراد ساکن در آن مکان تأثیر می گذارد. کلمات چینی “فنگ” و “شوی” به ترتیب به معنی “باد” و “آب” هستند. این مفهوم از یک شعر باستانی گرفته شده است که در مورد اتصال زندگی انسان با محیط اطراف او است.

فنگ شویی علمی است که چیدمان قطعات در عر فضا را به منظور ایجاد تعادل با دنیای طبیعی انجام می دهد که هدف آن استفاده از انرژی و ایجاد هماهنگی بین فرد و محیط اطراف او است. تمام اصول اساسی فنگ شویی منعکس کننده طبیعت هستند: موقعیت، باگوا و پنج عنصر. در ادامه این سه مورد را کاملا توضیح خواهیم داد.

موقعیت فرماندهی
موقعیت فرماندهی نقطه ای از اتاق است که از در اتاق دورترین فاصله را دارد و با آن در راستای مستقیم نیست.

موقعیت فرماندهی هر اتاق جایی است که می خواهید بیشتر وقت خود را در آن بگذرانید و باید بیشترین حس امنیت را به شما بدهد. دستورالعمل های فنگ شویی به شما پیشنهاد می دهد که این موقعیت را در اتاق تعیین کنید و سپس تختخواب، میز کار یا اجاق خود را در آنجا قرار دهید. این سه قسمت از خانه شما بسیار حیاتی هستند، زیرا هر یک از آن ها نمایان گر بخش اساسی از زندگی شما است. تختخواب برای زمان استراحت، میز کار برای شغل و اجاق گاز نشان دهنده ثروت و تغذیه شما است.

فنگ شویی چیست و چطور از آن در دکوراسیون داخلی استفاده کنیم؟

نقشه فنگ شویی باگوآ:

باگوآ نقشه انرژی فنگ شویی است که روی نقشه طبقه خانه شما قرار گرفته است. کلمه چینی “bagua” به معنی “هشت منطقه” است. هر یک از هشت حوزه مربوط به شرایط زندگی متفاوتی مانند خانواده ، ثروت یا شغل است. هر یک از این مناطق دارای اشکال ، رنگ ، فصل ، تعداد و عناصر زمینی متناظر هستند. شما در مرکز باگوآ – منطقه نهم – قرار دارید که نمایانگر نشاط و سلامتی شماست.

چندین ایده فنگ شویی وجود دارد. همه آنها هنگام تجزیه و تحلیل خانه شما از باگوآ استفاده می کنند. با این حال ، برخی ممکن است باگوآ را به روش های مختلف اعمال کنند. در غرب و مدارس BTB (فرقه سیاه) معمولاً باگوا را به طوری قرار می دهند تا دانش و شغل داشته باشد، و مناطق مفید برای افراد مفیدبا درب ورودی خانه هماهنگ می شوند. Flying Stars و سایر مدارس کلاسیک ممکن است باگوآ را بر اساس انرژی سال یا قطب نما جهت دهند.

مناطق باگوآ

ساده ترین راه برای گنجاندن باگوآ در زندگی این است که یک تا سه زمینه را شناسایی کنید که بیشترین نیاز را به آن دارید. سعی نکنید همه زمینه ها را یک باره کار کنید. برای تقویت انرژی یا بهبود جریان در آن مناطق ، پیشنهادات فنگ شویی را در آن منطقه خاص بگنجانید. به عنوان مثال ، اگر می خواهید باروری را تشویق کنید ، می توانید یک میز دایره ای فلزی در بخشی از خانه خود که نماینگر کودکان است، اضافه کنید.

پنج عنصر در فنگ شویی

پنج عنصر – زمین ، فلز ، آب ، چوب و آتش – از سنت تائوئیست ناشی می شوند. این عناصر پنج مرحله بهم پیوسته در زندگی است که با هم کار می کنند و یک سیستم کامل ایجاد می کنند. به طور معمول ، تمرین فنگ شویی برای ایجاد تعادل در این پنج وجه در خانه و هر یک از مناطق زندگی یا باگوا کار می کند.

فنگ شویی چیست و چطور از آن در دکوراسیون داخلی استفاده کنیم؟

برای دیدن انواع پارچه های مبلی و قیمت آن ها اینجا کلیک کنید.

برای قرار دادن عناصر در زندگی و خانه خود ، باید مشخص کنید که می خواهید انرژی خود را در کجا متمرکز کنید. دقیقاً مانند باگوآ ، شما یکی از سه حوزه زندگی خود را انتخاب می کنید که می خواهید پیشرفت کنید. سپس ، با افزودن رنگها یا اشکال پیشنهادی در آن اتاق ، انرژی خانه خود را تقویت می کنید.

به عنوان مثال ، bagua نشان می دهد که اتاق خواب شما با نیکی ، سلامتی کلی و مکانی که در آن جوان می شوید، مطابقت دارد و به عنصر زمین پیوند می خورد. روش هایی را برای ترکیب رنگ های زمینی ، ظروف سفالی یا گِلی ، سنگها یا بلورها در آن اتاق در نظر بگیرید. بعد از اینکه در آنجا پیشرفت کردید ، روی چند اتاق یا زمینه های دیگر زندگی خود تمرکز کنید. به عناصر مربوطه در آن اتاق ها نگاه کنید و با افزودن این عناصر از آن تغییر مثبت در زندگی خود استقبال کنید. هدف این است که انرژی مثبتی را به آن اتاق ها ، مناطق زندگی و در نهایت کل خانه وارد کنید.

فنگ شویی چیست و چطور از آن در دکوراسیون داخلی استفاده کنیم؟

فنگ شویی طبق تعریف فیزیک کوانتوم

طبق تعریف فیزیک کوانتوم، در جهان شکلی از انرژی با فرکانس های گوناگون است؛ که برخی را می توان دید و برخی را نه. در نتیجه انرژی هایی که قابل دیدن نیست. در اطراف ما و خانه ما وجود دارند، که در حال حرکت هستند که در فنگ شویی به این انرژی ها چی گفته می شود.

فنگ شویی به شما نشان می دهدکه وقتی در آرایش وسایل و اثاثیه خانه یا محل کار خود تغییراتی می دهید؛ این تغییرات و حرکت انرژی در خانه یا محل کارتان تاثیر گذاشته و سبب تغییر را در ثروت، سالمت، شادی و آرامشی درونی شما خواهد شد.

فنگ شویی در ایران بیگانه نیست

بدون دانستن فنگ شویی، بسیاری از این اصول از دوران باستان تا به امروز در باور تمامی ما ایرانیان بوده است و بازتاب آن در فرهنگ ما کامال مشهود است.استفاده از شیشه های رنگی، جدا بودن حمام و دستشویی و همچنین بنا شدن آن ها خارج از خانه، نشان دهنده ی حضور دائمی این اصول از دیرباز در شیوه زندگی ماست .خانه تکانی یکی از رسومی است که پیش از سال نو صورت می گیرد و خالی از اصول فنگ شوی نیست.در این رسم، آلودگی هایی که طی یک سال ایجاد شده را می زدایند و بی نظمی ها و انباشتگی های این یک سال را پاکسازی می کنند تا با انرژی خوب به پیشواز بهار و سال نو روند.

فنگ شویی چیست و چطور از آن در دکوراسیون داخلی استفاده کنیم؟

برای دیدن انواع پارچه های مبلی و قیمت آن ها اینجا کلیک کنید.

این موضوعات نشان دهنده اهمیت دریافت انرژی خوب از قدیم االیام در ایران بوده است. با به کارگیری اصول فنگ شویی شما قادر خواهید بود محیطی گرم و صمیمی را در منزل و برای خانواده خود ایجاد کنید

زندگی سالم و شاد با فنگ شویی

اگر می خواهید سالم و شاد باشید و و از عشق به موفقیت لذت ببرید؛ فضای پیرامون شما، باید این انرژی را پشتیبانی کند. محیط شما باید انرژی شخصی شما و همچنین انرژی که دوست دارید جذب کنید، مناسب باشد. درست همانطور که از بودن در کنار یک فرد شاد و پر انرژی خوشحال می شوید. همین اتفاق با فضای زندگی شما هم رخ می دهد. اگر محیط اطراف شما دارای انرژی های فنگ شویی یعنی سالمت، نشاط، دوست داشتنی بودن و مقوی بودن باشد. شما هم احساس حمایت و خوشبختی خواهید کرد و همه چیز برای شما ساده تر و روان خواهد شد.

منبع:نساجیت

  نظرات