بهترین نوع پارچه برزنت کدام است؟

1400/06/12

بهترین نوع پارچه برزنت کدام است؟

بهترین نوع پارچه برزنت معمولاً از مواد ضد آب و قوی ساخته شده و روکش های مناسبی برای محافظت در برابر شرایط آب و هوایی سخت، خاک و آوار است.

پارچه برزنت می تواند بسیار کاربردی باشد و در مواردی مانند موارد زیر استفاده شوند :

– نوعی پناهگاه در برابر شرایط طبیعی مانند باد شدید، باران و یا نور خورشید

– ملحفه یا چادر هنگام کمپ زدن

– روکش ضد آب برای زمین های ورزشی یا روکشی برای اشیاء و کالاها مانند: وسایل نقلیه

– یک پارچه برای چاپ تبلیغات مانند: بنرها

– حفاظت از داربست

– یک پوشش عالی برای یک قایق

همانطور که گفتیم از پارچه برزنت برای کاربرد های متعددی استفاده می شود. پارچه های برزنت انواع مختلفی دارند که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. تشخیص نوع پارچه برزنت در انواع مختلف آن کار سختی نیست.

کافی است انواع مختلف برزنت و ویژگی های آن را بدانید تا باتوجه به نیاز خود بهترین نوع برزنت را انتخاب کنید. در ادامه انواع مختلف و ویژگی های آن را برای شما آورده ایم.

بهترین نوع برزنت

برزنت ها انواع بسیاری دارند که بر اساس مواد تشکیل دهنده آن تقسیم می شوند. اساساً 5 ماده به نام های پلی اتیلن، بوم، وینیل، سیلنیلون و مش برای ساخت پارچه برزنت استفاده می شود.

در زیر به توضیح هر کدام به همراه ویژگی های آن ها پرداخته ایم تا با شناخت انواع مختلف بتوانید بهترین نوع برزنت را برای خود خریداری کنید.

1) برزنت اتلین

برزنت پلی اتیلن یا پلی برزنت در واقع یک پارچه نیست بلکه یک ورق، ورقه ورقه شده است. این ماده در واقع نوارهای بافته شده از پلاستیک های پلی اتیلن است که به سطح ورقه های پلی اتیلن چسبیده است.

ویژگی های برزنت پلی اتلین شامل موارد زیر می شود:

  • مقاومت خوبی در برابر کشش دارد
  • ضد آب است
  • در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم است و آن را مسدود می کند.
  • بادوام است، حتی زمانی که در معرض عوامل آب و هوایی سخت قرار می گیرد.

2) برزنت PVC

برزنت PVC تقویت شده با پلی استر از پارچه پلی استری بافته شده ساخته شده است که فوق العاده قوی است و سپس در پی وی سی PVC غوطه ور شده است. این همان موادی است که در کامیون پرده ای استفاده می شود.

ویژگی های برزنت pvc :

  • ضد آب
  • فوق العاده قوی
  • مقاوم تر در برابر اصلاح نسبت به پلی تارپ و انعطاف پذیر برای سالها

3) برزنت های وینیل

این نوع پارچه برزنت ها از پلی استر با روکش وینیل ساخته می شوند که اغلب در برابر شعله مقاوم هستند. آنها مقداری سنگین تر از پلی اتیلن هستند، در جایی که به حفاظت قابل اطمینان تری نیاز است استفاده می شوند.

ویژگی های این نوع برزنت شامل موارد زیر است:

  • ضد آب بودن
  • بسیار مقاوم در برابر سایش و مقاوم در برابر خوردگی یا آلودگی با روغن ، اسید ، گریس و کپک

4)  برزنت مشبک

برزنت­های مشبک با استفاده از نخ نایلونی ساخته می شوند. این تارها اجازه عبور نسبی باد و نور را می دهند که آنها را برای محوطه ها، پارچه سایبان ها ، پوشش های سبز گلف و سایت های ساختمانی مناسب می کند. اگر تنها به چیزی برای کاهش جریان باد نیاز دارید یک برزنت مشبک را می توانید انتخاب کنید.

5) برزنت های بوم

این نوع برزنت ها از پارچه های کنفی، کتان یا پنبه ای بافته می شوند. آنها از محصولات پلی اتیلن سنگین تر هستند، اما محکم تر هستند و مقاومت بهتری در برابر باد ایجاد می کنند.

در مقایسه انواع برزنت­ها می­توان گفت که برزنت های پلی اتلین از بقیه برزنت ها ارزان ترین هستند. آنها همچنین ضد آب و ضد پوسیدگی هستند بر خلاف برزنت های بوم که فقط در برابر آب مقاوم هستند و ممکن است در شرایط بسیار مرطوب پوسیده شوند.

پلی اتلین ها برای استفاده روزمره یک انتخاب عالی هستند و در برابر اشعه ماوراء بنفش در استفاده طولانی مدت در فضای باز به خوبی خود را حفظ می کنند. در نتیجه می­توان برزنت های پلی اتلین را بهترین نوع برزنت هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ کاربردی دانست.

خرید بهترین نوع برزنت

برای خرید پارچه برزنت نیاز به تجزیه و تحلیل ویژگی های مهم برزنت برای کاربرد­های متفاوت است . ویژگی­ های برزنت خوب شامل مقاومت در برابر باد، ضد آب بودن، مقاومت در برابر سایش و ویژگی ­های مختلف دیگر است همچنین در قیمت پارچه برزنت می تواند تاثیر مستقیمی داشته باشد.

نکات بسیار مهمی درباره ویژگی های بهترین نوع برزنت وجود دارد که باید در هنگام خرید آن ها را بدانید که ما در اینجا این نکات را برای شما آورده ایم :

– انواع برزنت ها سطوح متفاوتی از حفاظت در برابر آب را ارائه می دهند، در برزنت هایی که باید در برابر باران و رطوبت محافظت کنند، مقاومت در برابر آب بسیار مهم است. انواع برزنت ها از مقاومت کم تا کاملاً ضد آب تقسیم بندی می­شوند.

– زمانی که از استحکام برزنت صحبت می شود، باید بدانید که استحکام به توانایی یک پارچه برزنتی و قرار گرفتن آن در برابر نیروهای خارجی گفته می شود. استحکام یک برزنت بر اساس طراحی بافت و مواد آن تغییر می کند.

– مقاومت در برابر خوردگی در پارچه های برزنتی تعیین می کند که برزنت چقدر در برابر اشعه ماورابنفش خورشید و مواد خارجی مانند: روغن، اسید و کپک مقاومت می کند. می توانید از روکش های مخصوص روی پارچه­های برزنتی برای ایجاد مقاومت در برابر انواع مختلف تخریب استفاده کنید.

– برزنت ها با برخورد لبه ها و اجسام تیز به سادگی پاره می شوند. در نتیجه مقاومت برزنت در برابر پارگی و شکافتن بسیار مهم است. برزنت های بوم و وینیل نسبت به مواد پلی اتیلن مقاوم تر در برابر سایش هستند.

– در نظر داشته باشید که پارچه های برزنتی صنعتی در برابر نور خورشید، باران و سایر شرایط محیطی از مصالح ساختمانی و ماشین آلات محافظت بسیار عالی ارائه می دهند.

– توجه داشته باشید که پارچه های برزنتی از نظر اندازه برش، مساحت، رنگ و قدرت ضخامت متفاوت هستند.

– هنگام خرید یک پارچه برزنت حتماً باید مساحت و اندازه مورد نیاز را بدانید تا که پوشش لازم را برای کاربردی که در نظر دارید فراهم کند.

منبع:دیکسون

  نظرات