با کاربرد انواع پارچه بیشتر آشنا شویم

1400/06/09

با کاربرد انواع پارچه بیشتر آشنا شویم

 

انواع پارچه ها – براساس کاربرد

نیاز اصلی انسان در لباس پوشیدن با گذشت زمان بسیار تغییر کرده است. این به این دلیل است که با پیشرفت تکنولوژی نخ ، پارچه و روکش آن کاملاً تغییر کرده است. تغییرات هرچه باشد ، رفاه و راحتی دو ویژگی مهم برای یک لباس موفق است.امروزه محصولات چند منظوره بیشتر و بیشتر در حال نمایش هستند ، جایی که عملکردهای متضاد باید مانند مقاومت در برابر آب و نفوذ پذیری هوا همراه با نرمی وجود داشته باشند. باید دارای ویژگی های حرارتی و همچنین کیفیت انتقال رطوبت بخار یا رطوبت نور باشید.

با کاربرد انواع پارچه بیشتر آشنا شویم

پارچه پرده ای -پارچه مبلمان منزل 

پارچه پوشاک – پارچه ای بافته شده که در لباس و لباس یا برای تزئین و پوشش استفاده می شود. استفاده از این پارچه ها به قرن شانزدهم برمی گردد که پارچه های مختلفی مانند پنبه ، ابریشم ، پشم و غیره برای ساخت لباس یا لباس استفاده می شد.

پارچه لباس ساحلی – پارچه لباس ساحل باید با دقت انتخاب شود تا به آن احساس باوقار و در عین حال راحتی برسد. نایلون لایکرا پارچه استاندارد لباس شنا است که به لباس های ساحلی اجازه می دهد تا حالت کششی داشته باشد اما شکل و ساپورت خود را حفظ کند. پارچه های نئون و مواد جامد ، مخمل دیگر پارچه هایی است که برای ساحل استفاده می شود.

پارچه پتو – این پارچه ای سنگین و پارچه ای آزاد است که معمولاً از پشم است و در لباس های تخت استفاده می شود. هیچ چیز به اندازه پشم و پارچه های برگشت پذیر که با تکه شرپا پشتیبانی می شود به اندازه گرم و نرم گرم و ماندگار نیست.

پارچه پرده ای – در ساخت پرده از پارچه های سبک و منسوج استفاده می شود زیرا این پارچه ها توانایی کنترل میزان نور را دارند. برخی از الیاف مانند پنبه ، پارچه و پلی استر بهتر در زیر آفتاب نگه داشته می شوند و پارچه های بسیار ایمنی برای پرده دوختن.

پارچه پرده ای – پارچه پارچه ای باید متناسب با دکوراسیون باشد و از ویژگی های مناسبی برای یک ظاهر طراحی شده در پنجره برخوردار باشد. پنبه ، پارچه کتان ، مخلوط های اکریلیک ، مخلوط های پلی استر ، استات ، نایلون به دلیل عواملی مانند مقاومت ، مقاومت در برابر چین ، دوام ، قابلیت شستشو و قیمت مناسب ، انتخاب درستی از پارچه ها هستند.

 

پارچه مبلمان منزل – از این پارچه های پارچه ای برای تهیه روتختی ، پتو ، لحاف ، پرده ، رومیزی و غیره استفاده می شود. همه پارچه های مبلمان منزل از کیفیت بالایی مانند ابریشم ، 100٪ پنبه ، پشم مرینو مرغ استرالیایی ، موی شتر کودک ، ترمه ، لاما برخوردار هستند. آلپاکا ، پشم و غیره

 

 

پارچه جوراب بافی – جوراب بافی مناسب برای پا است و استفاده از آن به قبل از تاریخ برمی گردد. پشم زمانی ماده اولیه بود اما امروزه پنبه بسیار رایج است.

پارچه صنعتی – پارچه صنعتی نساجی بافته شده محکم و بادوام است و از الیافی با عملکرد بالا مانند الیاف شیشه ، کربن و آرامید ساخته می شود. بیشتر این پارچه ها در صنایعی مورد استفاده قرار می گیرند که گرمای زیاد وجود داشته باشد و مقاومت و پایداری ابعادی زیادی لازم باشد.

پارچه خطی – این پارچه برای تأمین گرما به هر کسی استفاده می شود. پارچه های لیکرا ، شفاف و سبک ، مخلوط های پشم و موهایر ، ترکیبی از ترمه ، ابریشم ، پارچه های درمان شده با تفلون و غیره بیشتر برای اهداف ترکیب استفاده می شوند.

پارچه تشک – یک تشک راحت به خواب راحت در شب کمک می کند و بنابراین باید از پارچه مناسب در ساخت تشک استفاده شود به عنوان مثال محافظ های تشک دارای پارچه پلی پروپیلن پیشرفته با بافتی لوکس و نرم هستند. بنابراین تشک ها در خواب راحت ترند.

پارچه در فضای باز – پارچه های فضای باز که در تنوع گسترده ای موجود است ، دارای ویژگی های مقاوم در برابر حرارت ، آتش و سایش هستند. این پارچه ها از الیاف طبیعی و ساخته شده توسط بشر ساخته می شوند و بیشتر به صورت لباس راحتی و ورزشی تولید می شوند.

پارچه بسته بندی – پارچه بسته بندی به طور گسترده ای برای محافظت از کالاها و مواد هنگام حمل و نقل از یک مکان به مکان دیگر استفاده می شود. این پارچه ها به طور کلی از مواد کششی ساخته می شوند ، تا مدت ها شکل خود را حفظ می کنند.

پارچه پینتاک – از پارچه های پینتاک برای زیبایی و تزئین لباس استفاده می شود. بیشتر از آنها برای بلوزهای زنانه و سایر لباس ها استفاده می شود.

پارچه لحافی – لحاف کاری برای پر کردن پارچه استفاده می شود. این پارچه دو لایه آسان و راحت است. مخلوط پنبه ، ابریشم و پشم ، پلی استر گزینه های محبوب هستند.

پارچه ملیله – یکی از قدیمی ترین نوع پارچه بافته شده ، پارچه ملیله در چند رنگ و چند الگو برای مسحور تماشاچیان موجود است.

پارچه چادر – پارچه چادر به طور کلی از مواد مقاوم و بادوام گرفته تا شرایط جوی ساخته شده است. پارچه های طبیعی برای استحکام بیشتر با پارچه های مصنوعی مخلوط می شوند.

پارچه تری – از پنبه ساخته شده است ، ظرفیت جذب زیادی دارد ، از آن برای تهیه حوله ، روپوش و روپوش حمام استفاده می شود.

پارچه چتري – پارچه چتري زيبا و مفيد از بوم ، پارچه ، دوپيوني ساخته شده است ، زيرا با دوام و محکم است. همچنین از اشعه های مضرUV محافظت می کند.

پارچه اثاثه یا لوازم داخلی – پارچه های جلوبندی در الگوها و طرح های زیبا و چشم نواز بافته می شوند. آنها نه تنها سخت و بادوام هستند بلکه خاک نمی خورند و محو نمی شوند.

منبع:پارچه ی پرستو

  نظرات