پارچه و اهمیت آن در تولید پوشاک

1400/06/03

پارچه و اهمیت آن در تولید پوشاک

 

پارچه و اهمیت آن در تولید پوشاک

 

این روزها برای داشتن یک  تولیدی پوشاک موفق ،باید به کیفیت تولید،  توجه بیشتری نمود چرا که  اطلاعات مردم در این مورد بالا رفته و مانند سابق مدهوش سخنان فروشنده نمی شوند   و همیشه برندهایی که به کیفیت خود اهمیت میدهند و در جهت  ارتقای کیفیت محصولات خود کوشا هستند،چند پله نسبت به دیگر رغبایشان جلو ترند.  در نتیجه کیفیت ، مهمترین اولویت در تولید لباس به شمار می آید .

قیمت لباس تولیدی پس از کیفیت آن از موارد تاثیر گذار در فروش و بازاریابی لباس است و باید این نکته را ذر نظر داشت که بازار حاکم فعلی ( تا به امروز ) دچار رکود بی سابقه ای شده و قدرت خرید مردم  نسبت به سال های گذشته بسیار تقلیل یافته است .  این موضوع سبب گشته تا  کالاهای لوکس کمتر مورد توجه قرار گیرند و بسیاری از مخاطبین برند های لوکس  ملاک هایشان را در انتخاب لباس تغییر دهند .

*** از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت و کیفیت یک لباس ، متریال آن می باشد و پارچه در اکثر تولیدات لباس ، مهمترین متریال به شمار می آید.

کیفیت پارچه

معمولا کیفیت پوشاک با دو شاخص دوخت و پارچه ارزشیابی می گردد ، البته شاخص های فراوانی برای ارزشیابی وجود دارد ولی این دو عنوان در اولویت قرار میگیرند. پس با یک حساب چهارانگشتی میتوان به این پی برد که کیفیت پارچه سهم سهم قابل توجهی در ارزشیابی کیفی لباس دارد.

بشر روز به روز به نتایج و اکتشافات جدیدی در رابطه با نساجی دست می یابد که رابطه ی مسقیمی با کیفیت داشته و استاندارد های تازه ای را ایجاد می کنند.هر چه پارچه مصرفی به این استاندارد ها نزدیک باشد دارای کیفیت مناسب تری نیز می باشد و برای دستیابی به این استاندارد ها باید سطح علمی را با مطالعه افزایش داد و آن را با تجربیات تلفیق نمود.

برای مثالی تخصصی تر   می توان به پارچه های پنبه ای جدیدی اشاره کرد که با حفظ مشخصه های خوب پنبه ، دیگر معایب قبلی پنبه مانند آبرفت ، استحکام نامناسب و غیره را ندارند.

قیمت پارچه

همانطور که گفتیم ، قیمت پوشاک یکی از موضوعات مهم برای تولید لباس می باشد و قیمت پارچه درصد قابل توجهی از قیمت یک لباس را شامل می شود پس برای پایین آوردن قیمت نهایی یک لباس ، اولین نقطه شروع قیمت پارچه می باشد. البته باید توجه کرد که به هیچ عنوان نباید کیفیت را برای این کار قربانی نمود.

راه های زیادی وجود دارد تا بتوان قیمت پارچه را بدون پایین آوردن کیفیت دسخوش تغییر کرد. مثلا ازبین بردن سیر دلالی (یافتن سورس های تولید ) یا تولید پایه ای از مواردیست که می توان قیمت ها را به حداقل رساند.

منبع : روچی

  نظرات