آشنایی با کاربردهای پارچه تترون

1400/06/02

آشنایی با کاربردهای پارچه تترون

 

آشنایی با کاربردهای پارچه تترون

 

اگر همین الان سری به کمد لباس خود بزنید، دست کم یک دست لباس پیدا خواهید کرد که با استفاده از پارچه تترون تهیه شده باشد. پارچه تترون با توجه به تنوع و همچنین کیفیت قابل قبولی که دارد، در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پارچه با الیاف پلى استر ویسکوز و در گرماژهای مختلفی تولید می‌شود و با عرض‌های ٩٠، ١۵٠ و ١٨٠ سانتى متر و ٢ متر و ٣ متر می‌توان نسبت به تهیه آن اقدام کرد. در ادامه این مقاله با موارد مصرف و کاربردهای پارچه تترون، بیشتر آشنا خواهید شد تا بتوانید با خیال آسوده‌تری آن را تهیه کنید.

کاربردهای پارچه تترون در صنعت نساجی

پارچه تترون به منظور دوخت انواع پیراهن مردانه، فرم مدارس، شلوار، مانتو، مقنعه، ملحفه، چادر، یونیفرم ارگان ها، خرج کار پوشاک، عروسک سازى، لباس نوزاد، رو تختى مورد استفاده قرار می‌گیرد و یکی از محبوب‌ترین پارچه ها در صنعت نساجی محسوب می‌شود.

دلایل مصرف بالای پارچه تترون

یکی از مهم‌ترین دلایل مصرف پارچه تترون در صنعت نساجی تنوع این محصول در رنگ و طرح است که این امکان را برای تولیدی‌ها فراهم می‌آورد تا بتوانند متناسب با سلیقه و همچنین گروه‌های سنی متفاوت مصرف کنندگان محصولات متنوعی تولید کنند. همچنین باید اضافه کرد که این پارچه از لطافت، سادگی و ظرافت قابل توجهی برخوردار بوده و به همین دلیل در بازه‌های زمانی مختلفی می‌توان از آن استفاده کرد.

انواع پارچه تترون

همانطور که گفتیم پارچه تترون در انواع و اقسام مختلف و با ویژگی‌های متفاوتی به بازار عرضه شده است که در ادامه با برخی از برکاربردترین آن‌ها آشنا خواهید شد:

۱. پارچه تترون پیراهنی

پارچه تترون پیراهنی از پر مصرف‌ترین نوع پارچه تترون است که در عرض ۱۵۰ سانتی‌متر و با رنگ‌های متنوعی تولید می‌شود. این پارچه با توجه به بافتی که دارد هم برای تابستان و هم برای زمستان قابل استفاده است و همچنین با توجه به بافت مقاومی که دارد، در مدت زمان طولانی کاربرد خواهد داشت.

۲. پارچه تترون بیمارستانی

از کاربردهای پارچه تترون که سبب محبوبیت آن شده، استفاده از این پارچه در بیمارستان ها است. از پارچه‌های تترون آبی، سبز، صورتی و سفید معمولا در بیمارستان‌ها استفاده می‌شود زیرا هم از دوام بالایی برخوردار است و هم به نسبت پارچه‌های دیگر دارای قیمت مناسب‌تری است.

۳. پارچه تترون مقنعه‌ای

با توجه به اینکه مقنعه از زمان‌های گذشته تا به امروز مورد استفاده قرار می‌گرفته است، پارچه تترون یکی از اولین گزینه‌ها برای برای دوخت این محصول بوده و همیشه طرفداران خاص خود را داشته است. مناسب‌ترین عرض برای پارچه تترون عرض ۹۰ سانتی‌متر است ولی امروزه با توجه به تغییر سایز مقنعه‌ها از عرض‌های ۱۵۰ سانتی‌متر این پارچه نیز استفاده می‌شود.

۴. پارچه با عرض ۲ و ۳ متر

پارچه های تترون با عرض ۲ و ۳ متر پارچه‌هایی هستند که برای چادر، روپوش، عروسک و ملافه مورد استفاده قرار می‌گیرند. این پارچه با رنگ‌های مختلفی تولید می‌شود و می‌توان متناسب با نیاز و سلیقه نسبت به تهیه آن‌ها اقدام کرد.

راهنمای خرید پارچه تترون

پارچه تترون پارچه‌ای است که هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری می‌توان تهیه کرد. هرچند خرید حضوری این محصول مرسوم‌تر است و می‌توان انواع مختلفی از این پارچه را با یکدیگر مقایسه کرد و بهترین مدل را انتخاب کرد ولی با توجه به شلوغی‌های حاکم در شهرها بهتر است، خرید این محصول به صورت غیر حضوری و آنلاین انجام شود.

منبع : پرشین

  نظرات