قطب تولید پارچه کجاست؟

1400/05/22

قطب تولید پارچه کجاست؟

ممکن است این سوال به ذهن شما خطور کند که قطب تولید پارچه در ایران کجاست؟ چه شهر هایی بیشتر به تولید پارچه می پردازند؟ خوب است بدانید که در ایران کارخانه های بسیاری وجود دارند که در زمینه نساجی، بافندگی و رنگرزی مشغول به فعالیت هستند. دلیل فعالیت زیاد کارخانه های نساجی در ایران این است که پارچه ایرانی به عنوان مرغوب ترین نوع پارچه در حاشیه خلیج فارس شناخته شده است. توجه داشته باشید که در تمامی استان ها کارخانجات تولیدی فعال وجود دارد اما سه شهر تهران، یزد و اصفهان بیشترین میزان تولید پارچه را به عنوان قطب پارچه در ایران به خود اختصاص داره اند.

تولید پارچه در تهران بزرگ

همان طور که اطلاع دارید تهران پایتخت ایران است و به عنوان بزرگترین شهر در ایران، دارای بیشترین سهم پارچه های تولیدی در کشور می باشد. وجود شهرک صنعتی متعدد در اطراف شهر باعث شده تولید زیادی توسط کارگاه و کارخانجات انجام پذیرد. برای تهیه بهترین و مرغوب ترین انواع پارچه می توانید به بازار بزرگ که در مرکز شهر تهران است مراجعه و نسبت به خرید خود اقدام نمایید.

تولید پارچه در استان یزد

یزد یکی از مهم ترین شهر های ایران است که از گذشته تاکنون در زمینه نساجی مشغول به فعالیت می باشد. توجه داشته باشید که پارچه های بسیار مرغوب و باکیفیتی در کارخانجات یزد تولید می شوند و به طور معمول قیمت این پارچه ها نسبت به اصفهان گرانتر است، ماشین آلات بافت پارچه در یزد نسبت به تهران قدیمی تر است ولی با در اختیار داشتن متخصص ترین و بافنده ها توانسته عنوان باسابقه ترین تولیدکنندگان پارچه را به خود اختصاص دهد.

تولید پارچه در یزد

تولید پارچه در استان اصفهان

اصفهان به عنوان یکی از قطب های تولید پارچه در ایران مطرح می باشد. ضمن این که به دلیل سنتی بودن این شهر، بافت پارچه ترگال ساده و کجراه به همراه تترون به بهترین و با کیفیت ترین صورت امکان می پذیرد. مد نظر داشته باشید که در شهرک صنعتی های اصفهان نیز همانند شهر تهران کارگاه ها و کارخانجات متعددی در زمینه تولید انواع پارچه مشغول به فعالیت هستند که قدمتی چندین ساله دارند.
کارخانجات فعال در اصفهان در زمینه تولید پارچه فاستونی ویسکوز و پلی استر بسیار خوب عمل نموده اند و تنها جایی است که می توانید پارچه فاستونی غیر پشمی را پیدا کنید، در این شهر است.

منبع:ایپکچی

  نظرات