گالری پارچه ایپکچی

ایپکچی


داشتن لباسی درخشان با خرید آنلاین پارچه لمه

1400/04/22

داشتن لباسی درخشان با خرید آنلاین پارچه لمه 

خیلی از افراد هنگام خرید پارچه جهت دوخت لباس مجلسی دچار سردرگمی هستند و نمی‌دانند کدام پارچه را انتخاب کنند تا ظاهری زیبا و منحصر به فرد داشته باشد، در لباس خود خوش بدرخشند و احساس رضایت کنند. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید پارچه لباستان جذابیت خاصی داشته باشد و بر تن شما خوش جلوه کند، باید بگوییم برایتان پیشنهاد منحصر به فردی داریم. شاید نام پارچه لمه را شنیده باشید اما داشتن اطلاعات دقیق در خصوص آن به شما برای دوخت لباس مجلسی زیبا کمک خواهد کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا مهم‌ترین ویژگی‌های پارچه لمه را برایتان معرفی کرده و شما را در راه خرید بهترین پارچه لباس یاری کنیم.

پارچه لمه چیست؟

پارچه لمه از جمله مهم‌ترین و معروف‌ترین پارچه‌های لباس مجلسی است که طرفداران بسیاری دارد و نقش مهمی در دوخت لباس‌های مجلسی ایفا می‌کند. پارچه لمه پارچه‌ای کشی و ریزش دار است که برای دوخت لباس‌های رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پارچه ریز بافت بوده، سطحی صاف دارد و لطافت آن افراد بسیاری را به سمت خود جذب کرده است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که پارچه لمه دارد این است که به دلیل ضخامت پوششی کامل برای بدن ایجاد کرده و همین امر سبب شده که نیازی به اضافه کردن آستر در هنگام دوخت لباس نباشد و شرایط راحت‌تری را برای افراد فراهم آورد.

داشتن لباسی درخشان با خرید آنلاین پارچه لمه 

انواع پارچه لمه

پارچه لمه انواع گوناگون دارد که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

  • پارچه لمه مجلسی:

پارچه لمه مجلسی عموما برای مجالس رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع پارچه با رنگ‌بندی‌های گوناگون طراحی شده است و با ترکیبی از نخ‌های رزدار، درخشان‌تر از سایر پارچه‌ها به نمایش در می‌آید.

  • پارچه لمه نگین‌دار:

پارچه لمه نگین‌دار به دلیل تنوع در طرح و استفاده از انواع نگین‌های رنگین، طرفداران بسیاری را سمت خود جذب کرده است.

  • پارچه لمه شنی:

پارچه لمه شنی در میان مدل‌های گوناگون پارچه لمه همچون لمه مجلسی، پارچه لمه نگین‌دار و… می‌تواند زیبایی بی‌نظیری به شما هدیه دهد و کمک کند با به یک فرد خوش پوش تبدیل شوید.

پارچه لمه شنی، دوختی بسیار جذاب داشته و سبب می‌شود زیبایی تنخور لباس شما صد چندان شود. به همین دلیل است که این نوع پارچه بسیار پر طرفدار بوده و لباس‌های شب متعددی با آن دوخته می‌شوند.

این پارچه به این دلیل لقب شنی به خود گرفته است که همچون شن، دانه دانه بوده و به زیر دست می‌آید که همین امر می‌تواند آن را جذاب‌تر از پارچه‌های عادی نشان دهد. البته باید تاکید کنیم که سمتی از پارچه که با بدن تماس دارد، دارای لطافت منحصر به فردی است و ویژگی شنی مانند آن تنها مختص ظاهر پارچه می‌شود و هیچ آزاری برای پوست افراد به دنبال ندارد.

ریزش اکلیل پارچه لمه طبیعی است

یکی از مهم‌ترین نگرانی‌هایی که بسیاری از مصرف کنندگان این پارچه دارند این است که چرا هنگام شست و شوی اولیه پارچه لمه، بخشی از اکلیل‌های آن می‌ریزند. باید بگوییم این امر طبیعی است زیرا در شست و شوی اولیه پارچه، اکلیل‌های اضافی از بدنه پارچه جدا می‌شوند و اکلیل‌های اصلی روی لباس باقی مانده و مدت‌ها طول خواهد کشید تا تمامی آنها از سطح پارچه پاک شوند. در واقع پارچه لمه ماندگاری بسیاری دارد و اکلیل‌های موجود در سطح آن تا سال‌های سال باقی خواهند مانند.

رنگ بندی‌های متعدد پارچه لمه

پارچه لمه دارای رنگ بندی‌های متنوعی است که با توجه به کارکرد و رنگ آنها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در انتخاب رنگ پارچه لمه عموما افرادی که لاغر اندام هستند رنگ‌های روشن را انتخاب کرده و افرادی که به نسبت درشت‌ اندام‌تر هستند رنگ‌های تیره تر را برمی‌گزینند تا لباس بر تنشان بهتر نشان داده شود. پیشنهاد می‌دهیم اگر اندام درشتی دارید از رنگ‌های مشکی، قهوه‌ای، طوسی، کرم تیره و نمونه‌هایی از این دست استفاده کنید اما اگر اندام شما ایده‌آل است، هیچ محدودیتی برای خود قائل نشوید و هر رنگی که به نظرتان جذاب‌تر است را انتخاب نمایید.

در مورد بلندی پیراهن مجلسی هم باید بگوییم که اگر شما قدی بلند دارید، بهتر است از پیراهن کوتاه استفاده کرده و اگر قد کوتاه دارید پیراهنی با پارچه‌ای که ریزش بیشتری دارد، همچون لمه با ظاهری ماکسی و بلند، قد شما را بلندتر نشان می‌دهد. در واقع برای بلندتر نشان دادن خود باید پیراهن ماکسی با پارچه لمه به همراه کفش پاشنه بلند بپوشید تا زیباییتان بیش از پیش به نمایش گذاشته شود.

برش پیراهن لمه را مد نظر قرار دهید

برش پیراهن با پارچه لمه، یک امر بسیار مهم است که هنگام دوخت پیراهن مجلسی باید به آن توجه داشته باشید. در واقع شما باید هنگام سفارش دوخت لباس مجلسی با پارچه لمه دقت کنید که لباس میبایست ایرادات اندامی شما را بپوشاند پس برش، مدل و نوع دوخت لباس خود را به گونه‌ای انتخاب کنید که زیبایی صد چندان داشته باشد.

از طرف دیگر باید توجه کنید که کاربرد پارچه لمه به دوخت پیراهن مجلسی خلاصه نمی‌شود بلکه می‌توان از این پارچه جهت دوخت بلوز و دامن زنانه نیز استفاده کرد.

با ویژگی‌های پارچه لمه آشنا شوید

اگر بخواهیم از ویژگی‌های پارچه لمه بگوییم باید لیستی بلند بالا از آن تهیه کنیم تا شما قانع شوید آن را برای دوخت لباس مجلسی خود انتخاب کنید. نمونه این ویژگی‌ها را در ادامه معرفی می‌کنیم:

  • ضخامت و عدم نیاز به آستر
  • عدم آبرفت
  • عدم رنگ پریدگی
  • ریزش بالا و لَختی منحصر به فرد
  • مناسب برای لباس مجلسی
  • مناسب برای اندام‌های گوناگون
  • رنگ بندی متنوع
  • لطافت منحصر به فرد
  • تنخور زیبا
  • عدم نیاز به اتوکشی
  • و…

تاثیر طرح و جنس پارچه در زیبایی لباس

همان طور که می‌دانید پارچه از نظر طرح، رنگ، نقش و جنس دارای مدل‌های گوناگونی است که با توجه به خواست و نیاز مشتری انتخاب می‌شود و می‌تواند توسط خیاط، ظاهری متفاوت به خود بگیرد. باید بدانید هر کدام از این ویژگی‌ها مخصوص یک استایل ویژه است و توجه به تناسب آنها می‌تواند زیبایی یک لباس را تضمین کند.

در واقع می‌توان گفت هر طرح و الگویی مخصوص جنس پارچه خاصی بوده و برای آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور نمونه نمی‌توان برای یک لباس شب، پارچه‌ای اسپرت استفاده کرد، از همین رو انتخاب جنس پارچه بسیار اهمیت دارد. همان طور که پیش‌تر ذکر شد پارچه لمه، پارچه‌ای مناسب برای لباس‌های رسمی است به همین دلیل باید توجه کنید برای داشتن لباس مجلسی شیک و زیبا این پارچه می‌تواند با شما همراه شده و کمک کند لباسی در خور شان داشته باشید.

نحوه مراقبت و نگهداری از پارچه لمه

پارچه لمه نیز مانند هر پاچه دیگری برای آن که مدت طولانی ماندگار باشد و زیبایی خود را حفظ نماید، نیاز به مراقبت‌ها و بهره‌گیری از روش شست و شوی اصولی و درست دارد. برای آن که بتوانید این پارچه را ماندگار کرده و مدت طولانی از آن بهره‌مند شوید، باید نکات ریز را مورد توجه قرار دهید:

  • پارچه لمه قابلیت شست و شو با ماشین لباسشویی را دارد؛ البته باید تاکید کنیم برای این کار حتما باید آب ماشین لباسشویی را بر روی درجه حرارت ملایم تنظیم کنید زیرا آب داغ می‌تواند حالت کشسانی آن را از بین برده و سبب آسیب دیدگی آن شود. از طرف دیگر باید تاکید کنیم اگر لباس شما بیش از حد برایتان اهمیت دارد، میبایست برای شست و شو، آن را به مراکز خشکشویی بسپارید تا از حفظ سلامت آن مطمئن شوید و بتوانید بارها و بارها از آن استفاده کنید.
  • یه هیچ عنوان از مایع سفید کننده استفاده نکنید زیرا این ماده می‌تواند اکلیل‌های روی پارچه لمه را خیلی زودتر از حالت عادی از بین ببرد و زیبایی آن را تحت تاثیر قرار دهد.
  • به هیچ عنوان از اتو استفاده نکنید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پارچه لمه این است که چروک نمی‌شود و نیازی به اتو ندارد. داغی اتو نیز برای این پارچه بسیار آسیب رسان است، از همین رو پس از شست و شو آن را به صورت صاف پهن کنید تا علاوه بر خشک شدن، زیبایی آن نیز حفظ گردد.

چه لباس‌هایی با پارچه لمه دوخته می‌شوند؟

همان طور که گفتیم پارچه لمه کاربردهای متنوعی دارد که مهم‌ترین آنها استفاده در لباس‌های مجلسی است. در واقع پارچه لمه به دلیل براق بودن یک گزینه جذاب برای لباس شب شما محسوب می‌شود.

این پارچه در لباس‌های شب بلند و کوتاه مورد استفاده قرار گرفته که شما می‌توانید متناسب به سلیقه خود از آن استفاده کنید. همچنین این پارچه در تهیه تونیک‌های زنانه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند که به واسطه خاصیت کشسانی خود، مناسب افراد گوناگون هستند.

تفاوت پارچه لمه با سایر پارچه‌های موجود در بازار

پارچه لمه تفاوت‌های بسیاری با سایر پارچه‌های موجود در بازار دارد. یکی از مهم‌ترین این تفاوت‌ها نخ‌های براقی است که در بافت پارچه لمه مورد استفاده قرار می‌گیرد و سبب می‌شود ظاهری درخشان داشته باشد. همچنین پارچه لمه شنی به نسبت سایر پارچه‌ها جنسی زبرتر داشته و نوع بافت متفاوتی دارد.

دلیل تنوع قیمت پارچه لمه چیست؟

اگر به بازار پارچه فروشان مراجعه کرده و سراغ قیمت پارچه لمه را گرفته باشید، خواهید دید تنوع قیمتی بسیاری وجود دارد که این امر سبب سردرگمی شما هنگام خرید پارچه لمه می‌شود. باید بگوییم یکی از اصلی‌ترین دلایل تفاوت این قیمت‌ها در نوع بافت و کیفیت پارچه لمه است. در واقع هر چه نخ‌های پارچه با کیفیت‌تر و نوع بافت آن بهتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود و شما برای خرید آن میبایست مبلغ بیشتری پرداخت کنید.

پرفروش‌ترین رنگ‌های پارچه لمه کدامند؟

پارچه‌های لمه رنگ‌های متنوعی دارند و افراد بر اساس سلیقه خود از میان آنها انتخاب می‌کنند. در میان رنگ‌های متنوع این نوع پارچه رنگ‌های زیر بیشتری فروش را دارند:

  • پارچه لمه نقره‌ای
  • پارچه لمه مشکی
  • پارچه لمه طلایی
  • پارچه لمه مسی

  نظرات