پارچه مناسب برای دوخت مانتوی زمستانه

1400/04/20

پارچه مناسب برای دوخت مانتوی زمستانه

با آغاز سرما همه ما به لباس گرم نیاز داریم که بتوانیم از این طریق خود را در برابر سرما محافظت نماییم. مانتو های زمستانی در حال حاضر طرفداران زیادی دارند و اکثر افراد در بازار به دنبال مانتو هایی هستند که از پارچه های لطیف و بادوام تهیه شده باشند. اصولا بیشتر مانتو های زمستانی از پارچه های فاستونی و پشمی تولید می‌شوند. این نوع پارچه ها بافت خاصی دارند و به دلیل جنس خوب آنها، از ورود و خروج هوا ممانعت می‌کنند که در نتیجه باعث می شود افراد با پوشیدن این نوع لباس ها سرما نخورند.

انواع پارچه مانتو زمستانی

انواع پارچه مانتو زمستانی

پارچه فاستونی

از پارچه فاستونی بیشتر برای مانتو های ادارات استفاده می شود. زیرا علاوه بر راحتی، ماندگاری و دوام بسیار خوبی نیز دارد. خوب است بدانید که پارچه فاستونی از ترکیب پشم و پلی استر ویسکوز تهیه می‌شود که انتخاب بسیار مناسبی برای دوخت مانتو زمستانی است. توجه داشته باشید که در این نوع پارچه، هر چه درصد پشم بیشتر باشد، قیمت آن نیز افزایش می یابد.

پارچه جین

پارچه جین جوان پسند است و بسیار شیک و زیبا است. این نوع پارچه به دلیل داشتن تنوع در رنگ و طرح، متناسب با تمامی سلیقه ها خصوصا نسل جوان است و در بازار محبوبیت زیادی را به خود اختصاص داده است. پارچه جین انتخابی کاملا مناسب می باشد. زیرا علاوه بر فصوص سرما برای اوایل فصل بهار نیز قابل استفاده است. این نوع پارچه علاوه بر شیک بودن بسیار زیباست و به راحتی می توانید از آن در استایل  اسپرت استفاده کنید.

پارچه زمستانه

پارچه چرم

پارچه چرم هر ساله در مد و فشن استفاده می شود و از گذشته تا به امروز از آن برای تهیه لباس های زمستانی استفاده می شود. در حال حاضر نیز این نوع پارچه در سراسر جهان نزد افراد طرفداران بسیاری دارد. شیک و زیباست و برای زیبایی استایل خود می توانید مانتوی زمستانی با این پارچه را تهیه و استفاده کنید. این نوع پارچه به استایل شما زیبایی خوبی می بخشد و برای مقابله با سرما بسیار مناسب است.

پارچه کرپ

پارچه کرپ یکی از کاربردی ترین پارچه ‌هایی است که از زمان ‌های گذشته تا حال برای دوخت مانتو استفاده می شود. در تهیه پارچه کرپ از مواد اولیه ای مانند ابریشم، پشم و پلی استر استفاده می شود که در نتیجه این پارچه برای تمام فصول سال قابل استفاده است. برای مانتو زمستانی، پارچه کرپ پشم گزینه مناسبی است چون دارای تراکم بالایی نیز می باشد.

منبع:ایپکچی

  نظرات