مناسب ترین پارچه ‌ها برای دوختن لباس های پاییزی

1400/04/20

مناسب ترین پارچه ‌ها برای دوختن لباس های پاییزی

با رسیدن فصل پاییز و سرد تر شدن هوا، بایستی لباس های خنک و نازک تابستانی خود را جمع کنیم و به جای آن ژاکت‌ و بافتنی های مناسب فصل را آماده کنیم. لباس های پاییزی در انواع مخلتفی تهیه می شوند و پارچه های متنوعی در بازار وجود دارد. اما شما می توانید به سلیقه خود نسبت به تهیه انواع لباس های پاییزی اقدام نمایید. در این مطلب قصد داریم به معرفی پارچه‌ های مناسب فصل پاییز بپردازیم، پس همراه ما باشید.

پارچه میکرو 

پارچه میکرو نوعی از پارچه پاییزی است که افرادی که به فشن علاقه دارند می توانند از این سبک پارچه در تهیه لباس های خود استفاده کنند. در تهیه این نوع پارچه از الیاف مصنوعی و پلی‌استر استفاده می شود و این سبک پارچه برای فصل پاییز بسیار مناسب است و می توانید از آن در هوای پاییزی استفاده کنید. از ویژگی های این پارچه می توان به دوام، امکان شستشو، سبک بودن و جاذب آب اشاره نمود.

پارچه لباس های پاییزی

پارچه کشمیر

پارچه کشمیر برای فصل پاییز بسیار مناسب است و از کیفیت مرغوبی برخوردار می باشد. بافت پارچه کشمیر بسیار ظریف است، ضمن این که از دارای ویژگی هایی مانند استحکام، سبک بودن و لطافت نیز می باشد. در نتیجه، لباس های دوخته ‌شده با این پارچه کیفیت مرغوبی دارند و قیمت این نوع پارچه نسبتا گران است. از کشمیر به ‌عنوان پارچه پالتویی نیز استفاده می شود که البته قیمت‌ بسیار بالایی نیز دارد، در نتیجه برای فصل پاییز و زمستان بسیار محبوب و مناسب هستند.

پارچه مخمل

مخمل در واقع نوعی پارچه سلطنتی است که از آن برای دوخت لباس ‌های مجلسی استفاده می شود. این پارچه بافت خوب و ظریفی دارد و با داشتن ظاهری براق و لوکس انتخاب مناسبی برای لباس های پاییزی است.

پارچه فوتر

به طور حتم هنگام خرید پالتو، اگر از مغازه داران در خصوص جنس پالتو سوال کرده باشید عنوان فوتر را شنیده اید. فوتر مناسب ‌ترین پارچه برای پالتو است. الیاف فوتر طبیعی هستند و از جنس پشم گوسفند می باشند و برای هوای سرد پاییزی انتخاب مناسبی می باشند، از دیگر ویژگی های این پارچه می توان به استحکام، عدم چروک و ویژگی حفظ گرما اشاره نمود.

پارچه فوتر

پارچه فاستونی

فاستونی یکی از انواع پارچه است که از الیاف پشم و نخ با کیفیت بالا تهیه شده است. ضمن این که سبک است و وزن کمی دارد. پارچه فاستونی برای دوخت انواع کت و شلوار، انواع دامن، کت زنانه و لباس ‌های بافتنی مانند ژاکت بسیار مناسب می باشد.

پارچه ابریشمی

الیاف این پارچه از پیله ‌های کرم ابریشم بافته می‌شود، در نتیجه بسیار خاص و نایاب است و یکی از بهترین پارچه های دنیا برای تهیه لباس محسوب می شود.

ابریشم به علت زیبایی، براقیت و دوامی که دارد در نزد همگان شناخته شده است. این نوع پارچه بسیار لطیف و زیباست و در طراحی مد نیز مورد استقبال افراد قرار گرفته است.

پارچه پلار

پارچه پلار نوعی پارچه مقاوم مناسب فصل پاییز است که به دلیل مقاومت در برابر باد و باران، برای دوخت لباس پاییزی مناسب می باشد. جنس این نوع پارچه از پلی ‌استر و ترکیبی از کرک مصنوعی همراه با یک لایه پایل می باشد. از ویژگی های پلار سریع خشک شدن زیاد است، ضمن این که دوام بالایی دارد و حتی بوی عرق بدن را به خود جذب نمی‌ کند در نتیجه برای تهیه لباس پاییزی بسبار مناسب است.

پارچه خز

پارچه خز نوعی پارچه لاکچری است که از جنس موی حیوانات گوناگون تهیه می ‌شود. ضمن این که تولید آن پر هزینه است در نتیجه قیمت بالایی دارد.

از پوست حیواناتی مانند روباه، خرگوش، سگ آبی، قاقم، سمور آبی، سمور، خوک دریایی، گربه، سگ و غیره این نوع پارچه تهیه می شود.

پارچه کتان

کتان نوعی پارچه مناسب فصل پاییز است که علاوه بر خنک بودن دارای جذب بالایی است. از این نوع پارچه برای تهیه لباس، کیف، حوله، دستمال سفره، روتختی، رومیزی و غیره به وفور استفاده می شود.

منبع:ایپکچی

  نظرات