۶ مورد از محبوب ترین پارچه های لباس عروس

1400/04/11

پارچه های لباس عروس

۶ مورد از محبوب ترین پارچه های لباس عروس

۶ مورد از محبوب ترین پارچه های لباس عروس - وبسایت ایپکچی

یافتن لباس عروسی که دقیقا برای شما ساخته شده‌باشد؛ تا حد زیادی به جنس پارچه لباس عروس بستگی دارد. در واقع پارچه لباس عروس بر جلوه، رسمیت لباس و حتی هزینه‌های مربوط به خرید یا اجاره آن تاثیر دارد. به ‌همین جهت آشنایی با انواع پارچه‌های مورد استفاده در دوخت لباس عروس به شما کمک می کند که بهترین انتخاب را جهت لباس در مهم­ترین شب زندگی خود داشته‌­باشید.

آیا به دنبال پارچه‌هایی ساده و براق هستید یا پارچه‌های توری و حریر بیشتر به استایل شما نزدیک است؟ ما در اینجا به شما کمک خواهیم‌کرد که با برخی از محبوب‌ترین پارچه‌های لباس عروس آشنا شوید. به طوری که هنگام انتخاب لباس عروس خود، دقیقا لباسی متناسب با نیاز و سلیقه خود را تهیه کنید.

محبوب‌ترین پارچه‌های لباس عروس

1- پارچه ساتن

پارچه ساتن یکی از رایج‌ترین و بادوام‌ترین پارچه‌های لباس عروس است که جلوه‌ای خیره‌کننده دارد. در واقع این پارچه دارای ظرافت ساختاری منحصر به‌فردی است که به­خوبی روی تن می‌نشیند و و انحنای تن را به نمایش می‌گذارد. بسیاری از افرد تصور می‌کنند که پارچه ساتن نوعی فیبر است؛ اما باید بدانید که این پارچه بافتی از ابریشم خالص، تمام پلی استر یا ترکیبی از هر دو ماده دارد.

این امر در رابطه با پارچه‌های دیگر موجود در بازار نیز صادق است. به طور کلی پارچه‌هایی که با استفاده از الیاف طبیعی بافته می‌شوند؛ به‌راحتی هوا را از خود عبور می‌دهند و بسیار شیک هستند؛ اما در عین حال این جنس پارچه‌ها پر­هزینه­تر خواهند بود و به­راحتی چروک می‌شوند. به همین دلیل است که ترکیبی از الیاف طبیعی و مصنوعی منجر به افزایش کیفیت پارچه می‌شود. اما بیشتر عروس‌ها به دلیل علاقه به لباسی خاص و ویژه، معمولا ساتن 100% ابریشم را ترجیح می‌دهند. از آنجا که ساتن پارچه‌ای به نسبت ضخیم است؛ جهت استفاده در مراسم‌های عروسی در فصول سرد بسیار مناسب خواهد بود. در صورتی که قصد انتخاب لباس عروسی با پارچه ساتن را دارید؛ پیشنهاد ما به شما انتخاب پارچه ساتن دوشس است.این پارچه لطافت و ظرافت بی­همتایی دارد و جهت درخشش در مراسم عروسی فوق‌العاده خواهد بود.

۲- پارچه حریر و ابریشمی نازک

پارچه حریر یکی از محبوب‌ترین پارچه‌های لباس عروس است که از جنس نایلون، ابریشم، پلی استر یا ترکیبی از این الیاف، بافته شده­است. در دوخت لباس عروس با استفاده از پارچه توری معمولا از چندین لایه پارچه استفاده می‌کنند. دلیل این امر نیز ایجاد ظاهری رویایی و جلوه­ای باشکوه در لباس عروس است. دامن لباس عروس‌هایی که از این جنس پارچه تهیه می‌شوند؛ معمولا دنباله­دار یا تزئین ­شده با مهره‌هایی زیبا هستند. پارچه حریر یکی از رایج‌ترین پارچه‌هایی است که در دوخت لباس عروس کاربرد دارد و به­راحتی با جواهرات درخشان هارمونی خواهد­داشت. اگرچه استفاده از این پارچه جهت دوخت لباس‌­های عروس از سال­های قبل رایج است؛ اما همچنان جذابیت خود را از دست نداده‌اند و طرفداران مختص به خود را دارند.

3- پارچه کرپ

پارچه کرپ پارچه‌ای ابریشمی و نسبتا سبک وزن است که انعطاف‌­پذیری و کشش خوبی دارد. این نوع پارچه برای عروس‌هایی که قصد دارند انحنای تن خود را به معرض نمایش بگذارند؛ انتخاب فوق‌العاده­ای خواهد‌بود. چنان­چه به دنبال لباس عروسی به سبک مینیمالیستی (ساده گرایی) هستید؛ پارچه کرپ با بهره­مندی از بافتی متراکم و طرحی ساده، بسیار ایده آل است. علاوه‌بر‌این، پارچه کرپ را به افرادی که قصد برگزاری مهمانی‌های غیررسمی، پیش یا پس از مراسم عروسی خود دارند؛ توصیه می‌کنیم.

همچنین بهتر است که لباس عروسی با این جنس را تهیه کنند. با استفاده از لباس عروسی از جنس کرپ، شاداب و با طراوت و در عین حال شیک و با ظرافت در مراسم خود حاضر خواهید­شد. همچنین امکان افزودن جزئیاتی همچون دکمه‌ها، مهره‌ها و تزئینات دیگر بر این جنس پارچه وجود دارد که در نهایت لباس عروس را به یک اثر هنری تبدیل می‌کند.

4- پارچه ارگانزا

پارچه ارگانزا شباهت بسیاری به پارچه حریر دارد؛ اما در عین حال کمی سخت‌تر و خشن‌تر به نظر می‌رسد. بافت این پارچه از ابریشم است و وزنی سبک دارد. لباس عروس‌های تهیه­شده از جنس پارچه ارگانزا، به ویژه در قسمت دامن، چند لایه هستند. لایه‌های به‌کار­رفته در لباس عروس‌هایی از این جنس، به لباس حجم می‌دهند؛ اما در عین حال بسیار سبک وزن هستند و حالتی افراطی ندارند.

با استفاده از گل­دوزی‌های ظریف و زیبا این امکان افزایش جلوه در لباس عروس وجود دارد. به طوری که نقوش و طرح‌های به کار­رفته بر این پارچه خیره­کننده، باشکوه و زنانه است. علاوه­‌بر گل­دوزی، استفاده از مهره‌های تزیینی و منجوق­دوزی نیز لباس عروس را جذاب‌تر می‌کند. از پارچه ارگانزا جهت پوشش زیرین پارچه‌هایی همچون ساتن، حریر و توری نیز استفاده می‌شود. پارچه ارگانزا به دلیل وزن سبک خود، جهت دوخت لباس عروس متناسب با فصول گرم ایده‌آل خواهد­بود. همچنین این پارچه بسیار ظریف است و به همین دلیل هنگام استفاده از آن دقت کنید که نخ­کش نشود.

5- پارچه حریر

محبوب­ترین پارچه لباس عروس را باید پارچه حریر دانست. به احتمال زیاد با این نوع پارچه به خوبی آشنا هستید؛ اما آیا می دانید که چندین نوع پارچه حریر وجود دارد؟

پارچه تمام توری All Over

پارچه تمام توری، پارچه‌ای است که طرح گل در آن نقش اصلی را ایفا می‌کند. بنابراین این نوع پارچه سراسر گل­دوزی دارد. به طوری که با پس زمینه‌ای زیبا و منحصر­به‌­فرد تکمیل می‌شود.

پارچه شانلی

توری شانتلی از جنس ابریشم است و معمولا جهت افزایش جلوه پارچه‌های دیگر از آن استفاده می­شود. این پارچه با برخورداری از لبه‌هایی زیبا به یکی از ترندهای لباس عروس تبدیل شده­است که طرفداران بسیاری در سراسر دنیا دارد.

پارچه آلکنون

آلکنون نوعی پارچه توری فرانسوی است که جلوه‌ای خیره کننده دارد. الگوهایی که در دوخت این نوع پارچه به کار­رفته‌ است با کمی دقت قابل تشخیص خواهند­بود. آلکنون به گونه‌ای است که نقوش و طرح‌های ریز تا طرح‌هایی در اندازه‌های بزرگ‌تر را شامل می‌شود.

توری ونیز

توری ونیز نوعی توری سنگین‌تر و متراکم‌تر است که اغلب در مراسم‌های عروسی زمستانی از آن استفاده می­شود. بنابراین پارچه‌های حریر از توری‌های شانتلی و گیپور گرفته تا آلکنون و نقطه پنبه‌ای، در دوخت لباس‌های عروس کاربرد دارند و هر یک ویژگی‌های منحصربه­فردی را در لباس عروس شما ایجاد می­کنند. البته لازم به ذکر است که این پارچه‌های توری جهت استفاده در مراسم‌های عروسی با سبک کلاسیک ایده آل خواهند بود. بسیاری از طراحان لباس عروس از این جنس پارچه جهت خلق لباس عروس‌هایی مدرن و دراماتیک استفاده می‌کنند که موجب درخشش هر چه بیشتر عروس در مراسم می‌شود.

6- پارچه Charmeuse

پارچه چارموز، پارچه‌ای سبک و متراکم است که معمولا جلوه‌ای زیبا، درخشان و براق دارد. این نوع پارچه اغلب از ابریشم بافته می‌شود؛ اما ترکیبی از الیاف مصنوعی نیز در بافت آن مشاهده شده است. همچنین که پارچه چارموز پارچه‌ای بسیار لوکس و بی‌نظیر است. نکته قابل توجه در رابطه با این پارچه، نمایش نقص بدن است. به همین دلیل در استفاده از این پارچه جهت دوخت لباس عروس محدودیت­هایی وجود دارد.

انواع دیگر پارچه‌های لباس عروس

در حالی که پارچه‌هایی همچون ساتن، کرپ، ارگانزا، حریر و توری محبوب­ترین پارچه‌های لباس عروس هستند؛ انواع دیگری از پارچه‌ها نیز وجود دارد که در دوخت لباس عروس به کار گرفته می‌شوند. در حال حاضر توجه به پارچه‌های ابریشمی همچون میکادو، رادمیر و گاواردین رو به افزایش است که با استفاده از ایده‌های خلاقانه، لباس‌های عروس بی­نظیری با استفاده از این پارچه­‌ها دوخته شده‌­است.

جالب است بدانید که پارچه لباس عروسی کیت میدلتون، عروس خانواده سلطنتی انگلستان نیز از جنس گاواردین دوخته شده­بود که مورد توجه و استقبال افراد بسیاری در سراسر دنیا قرار­گرفت. به­کارگیری ایده‌های جدید و نوآورانه در دوخت لباس‌های عروس همواره مورد توجه خانم‌ها بوده­است و افرادی که علاقه‌ای به لباس‌های سنتی و قدیمی ندارند؛ از چنین ایده‌هایی استقبال خواهند‌کرد.

پارچه ویل

پارچه ویل، وزن بسیار کمی دارد و معمولا از جنس پنبه و پشم بافته می‌شود. این نوع پارچه نیمه شفاف است و ظاهر کژوال آن، این پارچه را جهت دوخت لباس عروس مخصوص مهمانی‌های غیررسمی به بهترین گزینه تبدیل می­کند.

پارچه تافتا

پارچه تافتا از الیاف ابریشم یا الیاف مصنوعی تهیه می‌شود که انواع مختلفی دارد. هر اندازه این پارچه محکم‌تر و متراکم‌تر باشد؛ کیفیت آن نیز بهتر خواهد بود. همچنین این پارچه جهت استفاده در فصول مختلف سال مناسب است. در نهایت بر اساس آنچه بیان شد؛ آشنایی با محبوب­ترین پارچه‌های لباس عروس، به شما در انتخاب لباس عروس متناسب با سلیقه و نیاز خود کمک خواهد­کرد.

طرح‌ها و نقوش مختلفی که روی پارچه‌ها به کار رفته­‌است؛ زیبا و دلنشین هستند و ظرافت خاصی به پوشش شما خواهند­بخشید. در صورتی که به دنبال لباس عروسی کلاسیک هستید؛ پارچه‌هایی از جنس ساتن و حریر ایده‌آل خواهند بود. همچنین اگر به دنبال لباس‌هایی غیر‌رسمی هستید؛ ما به شما استفاده از لباس عروس‌هایی با جنس کرپ را پیشنهاد می‌کنیم.

به هر حال هنگام انتخاب لباس عروس مناسب، تمامی جوانب را در نظر بگیرید و لباسی متناسب با ظرافت زنانه خود انتخاب کنید. در این صورت چشم ها را به خود خیره می­کنید و در شب مراسم خود خواهید­درخشید.

منبع : ربانی

  نظرات