درخشش بی‌مثال پارچه هولوگرامی روی لباس

1400/04/06

پارچه هولوگرامی روی لباس

درخشش بی‌مثال پارچه هولوگرامی روی لباس

درخشش بی‌مثال پارچه هولوگرامی روی لباس - وبسایت ایپکچی

در این مطلب قصد داریم پارچه هولوگرامی (Holographic Fabric) را به شما توضیح دهیم. اگر عاشق پارچه‌های متفاوت باشید، حداقل یکبار نام این پارچه به گوشتان خورده، اگر هم اینطور نیست، در ادامه با پارچه‌های هولوگرامی و کاربرد آن آشنا می‌شوید.

تاثیری که لباس پوشیدن بر زندگی اجتماعی ما دارد، غیرقابل کتمان است. البته این جمله به این معنا نبوده که لباس نشانه آدمیت است! ولی رنگ لباس و تیپ افراد، اغلب باعث به ‎نمایش گذاشتن شخصیت آنها می‎شود. معمولا به این صورت است که در برخوردهای اول، افراد هیچ شناختی از ما نداشته و ناخودآگاه به سمت برداشت‌‎های سطحی می‌روند. البته این را هم لازم است بدانید که بحث ما در رابطه با این برداشت‎های سطحی اصلا و ابدا مربوط به برند و مارک لباس و قیمت آن نیست، بلکه نقطه قابل توجه در برداشت‎‌های سطحی همان رنگ لباس، تمیزی، آراستگی، عطر و… است.

این خود ما هستیم که اجازه می‎دهیم مردم در حضور و برخوردهای اجتماعی ما، قضاوت‎هایی داشته باشند. حالا در این میان، بسیاری درباره این مسئله به باور رسیده‎‌ایم که به آن اندازه که باید و شاید، درخششی نداشته‌‎ایم. شاید برای بعضی از شما این سوال پیش آید که ما داریم از کدام درخشش صحبت می‌کنیم؟ باید به شما بگویم که منظور ما درخششی مانند چشمک زدن ستاره‌‎ای در دل سیاهی آسمان شب، درخشش جذب کننده نگینی زیبا و به طور کلی بازتابی مانند یک فلز براق است. هر کدام از ما که به درون خود نگاهی اندازیم متوجه می‎شویم که اکثرا این مدل درخشش را در اعماق وجود خود دوست داشته و طالب آن هستیم.

در چند سال اخیر، تلاش برندهای زیبایی و مد بر برآورده کردن آرزوهای ما تمرکز داشته و تقریبا می‎توان گفت که تاحدودی هم موفق بوده‌اند. این صنعت، تلاش بسیاری داشت تا ما بتوانیم با لباس‌‎های خود مرزهای درخشش را از بین ببریم و درخششی از خود به نمایش بگذاریم که حتی بازتاب خودمان نیز در این درخشیدن‎‌ها نمایان باشد. این ایده درخشیدن تنها با وسیله‌‎ای انجام پذیر بود که آن را پارچه هولوگرامی می‎‌نامیدند. این ایده پارچه هولوگرامی از ایده هولوگرافی گرفته شده و هولوگرافی به معنی الگویی نورانی بوده که نور را در رنگین کمانی‎‌ترین الگوها منتشر می‎‌کند.

بسیاری از فعالان صنعت مد و لباس به دنبال پیاده کردن چنین الگویی در پارچه لباس‎‌های خود هستند، تا این الگو را به صورتی متفاوت در تولیدات خود به نمایش بگذارند. نتیجه این تلاش‎ها برای رسیدن به یک ایده نو در به‎ کارگیری پارچه هولوگرامی نتایج خوبی داشته که می‎توانید این نتایج را در تولیداتی مانند لباس مجلسی هولوگرام، لباس زمستانی هولوگرام و… مشاهده کنید.

در این مطلب می‌خواهیم شما را با لباس‎‌هایی با پارچه هولوگرامی آشنا کنیم و نمونه‌‎ای از تاثیرات پارچه هولوگرامی را بر صنعت مد و پوشاک به شما نشان دهیم. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید و مطمئن باشید که پشیمان نخواهید شد.

پارچه هولوگرامی چیست؟

تمام قصد و تلاش ما در انتخاب لباسی که می‎پوشیم برای این است که هم ظاهر آراسته و مرتبی داشته باشیم و هم به بهترین شکل ممکن در میان دیگر افراد بدرخشیم. حتی هنگامی که برای انتخاب یک لباس مجلسی وسواس داریم و کل بازار و پاساژها را می‌‎گردیم فقط برای این است که به فوق‌‎العاده‌‎ترین شکل ممکن در آن مهمانی حضور پیدا کنیم. اکثر افراد زرق و برق را دوست دارند و به دنبال چنین ترکیب‎‌هایی برای لباس‎‌های خود هستند تا بتوانند در مهمانی یا مجلسی که قرار است شرکت کنند، بهترین باشند.

الیاف پارچه هولوگرامی، از الیاف مصنوعی پلی استر و کاملا براق و درخشان است.

به لطف صنعت مد و طراحی لباس شما دیگر می‎توانید از بابت درخشیدن خود در مهمانی‎ها خیال راحتی داشته باشید. ساده‌‎ترین راه یک لباس با پارچه هولوگرامی است. کلمه هولوگرام از 2 بخش تشکیل شده که بخش اول آن هولو (HOLO) به معنی تمام قسمت‎های یک شی بوده و بخش دوم یعنی گرام (Gram) معنی نگاشتن دارد. معادل فارسی کلمه هولوگرام را می‎توان کلمه “بعد نگار” یا “تمام نگار” دانست. به طور کلی در سطح‎ های دو بعدی که کاربردهای مختلفی از جنبه امنیتی دارند، از این طرح‎های هولوگرامی استفاده می‎شود. ولی در این میان ما در صنعت مد و لباس شاهد استفاده‌‎ای کارآمد از طرح و رنگ‎‌های هولوگرامی هستیم. این استفاده بهینه از طرح و رنگ‎های هولوگرامی به شکلی بوده که باعث ایجاد طرح‎های رنگارنگ و نقش‌‎های جالبی بر روی سطوح پلاستیکی می‌شود. حالا پیشگامان صنعت مد و طراحی لباس از این کارایی در تولید کیف و کفش‎‌های هولوگرام و یا به ‎شکل گسترده‎‌تری در لباس مجلسی هولوگرام استفاده می‎‌کنند.

لازم است بدانید که این مدل لباس‌‎های هولوگرافی درست بعد از اختراع هولوگرام تولید شده و روی کار آمدند. دانشمندی به نام دنیس گابور در سال 1947 هولوگرام را شناخت. در دهه 1970 تکنولوژی هولوگرام گسترش یافته و خیلی سریع محبوب اکثر افراد شد. این محبوبیت و گسترش به اندازه‌ای شدید بود که باعث جهش این تکنولوژی به صنعت مد و طراحی لباس شد. فردی به نام “الکساندر مک کوئین” اولین طرح هولوگرامی را ایجاد کرد. امروزه این طرح‎‌های هولوگرامی یک اتحاد یک‎پارچه را بین پیشرفت‎ه‌ای جاری و طراحی سنتی به‎ نمایش می‎‌گذارند. این تکنولوژی باعث پیشرفت شایانی در روند طراحی بوده و باعث پذیرش همگانی این مدل طراحی در زمان حال شده است.

لباس مجلسی هولوگرام را انتخاب کنید

همانطور که پیش از این گفتیم، لازمه یک درخشش بی‎نظیر در مهمانی و مجلس‎‌های شما یک لباس مجلسی با پارچه هولوگرامی است. درواقع لباسی با پارچه هولوگرامی همان چیزی است که شما را در مرکز توجه قرار داده و به روز نگه می‌‎دارد. تنوع گسترده و شگفت‎ انگیز پارچه هولوگرامی برای تولید لباس‌‎های مجلسی قطعا شما را شگفت‎‌زده و متحیر خواهد کرد. به سادگی می‎توان با استفاده از طرح‎های هولوگرامی هزاران هزار لباس مجلسی طراحی، تولید و روانه بازار کرد. از مهم‎ترین یا شاید هم از جالب‎ترین ویژگی‎‌های لباس‌ مجلسی با پارچه هولوگرامی، می‎توان به ترکیب فوق‎‌العاده رنگین کمانی و بازتاب‎‌های فلزی آن اشاره کرد.

به طور معمول امتحان روشی که خارج از چهارچوب همیشگی است، جسارت زیادی می‌خواهد. ولی چیزی که ما قصد داریم به شما بگوییم این است که نباید از امتحان این طرح ترند و جذاب خجالت بکشید یا احساس بدی داشته باشید، بلکه باید احساس شجاعت کنید. این لباس‎های مجلسی با پارچه هولوگرامی با انعکاس‌‎های رنگی و نوری خود در استایل شما هماهنگی خاصی را به وجود خواهد آورد. شما با استفاده از یک لباس مجلسی هولوگرامی به راحتی می‎توانید تمامی لباس‎‌ها و کفش‌‎های خود که رنگ و طرح خاص و منحصر به فردی دارند را از اعماق کمد لباس‎های خود بیرون آورده و استفاده کنید، چرا که یک پارچه هولوگرامی به سادگی با این تیپ متفاوت شما هماهنگ خواهد شد و حتی تاثیری شگفت ‎انگیز در استایل شما پدیدار خواهد کرد.

نکته مهم دیگر در استفاده از یک لباس مجلسی هولوگرام می‎تواند درخشش جواهرات شما در سایه روشن این مدل لباس‌‎ها باشد. تنوع رنگ در لباس مجلسی هولوگرامی بسیار زیاد و غیر قابل باور است. شما می‎توانید یک لباس مجلسی با پارچه هولوگرامی داشته باشید که طیف رنگی آن شامل رنگ‎هایی تیره مانند مشکی، بادمجونی و… باشد. در این میان می‌توانید سراغ طیف رنگی صورتی روشن، شیری و به طور کلی رنگ‌‎های روشن باشید. استفاده از هر مدل آرایشی با این مدل لباس‌‎ها مجاز بوده و هیچ محدودیتی در این زمینه برای شما نخواهد گذاشت.

در ادامه می‎خواهم شما را با یک دسته‌بندی کلی از لباس‌‎های مجلسی با پارچه هولوگرامی آشنا کنیم و برای هر کدام تعریف مختصری در اختیارتان بگذارم. پس اگر به دنبال خرید پارچه هولوگرامی هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

خرید پارچه هولوگرامی

برای خرید پارچه هولوگرامی اول از هر کاری لازم است مشخص کنید که شما این مدل پارچه را برای چه مدل لباسی لازم دارید. سپس برای خرید این پارچه جذاب یا لباسی با این مدل پارچه استفاده کنید. در ادامه ما شما را با انواع لباس‎ مجلسی هولوگرامی آشنا خواهیم کرد، تا نسبت به این مدل پارچه دید بازتری به دست آورید.

پارچه هولوگرامی در پیراهن مجلسی

برای انتخاب یک لباس شب شاید بتوان گفت که پیراهن مجلسی هولوگرامی می‎تواند انتخاب جسورانه‌ و فوق‌‎العاده‌ای باشد. از چنین پیراهن‎‌هایی می‎توانید در مواقعی استفاده کنید که می‎خواهید باحجاب باشید یا آراسته‌‎تر به‌‎نظر آیید. یک پیراهن مجلسی هولوگرامی بلند یا کوتاه و با هر طرح یا رنگی می‎تواند شما را حسابی در مرکز توجه قرار دهد و جلوه متفاوتی نسبت به دیگر افراد شرکت کننده در مهمانی برای شما به وجود آورد.

شما می‎توانید با خرید پارچه هولوگرامی مطابق معیار و سلیقه خود، به دوخت یک پیراهن شیک اقدام کنید. می‌توانید یک پیراهن با طراحی و دوخت بسیار ساده و بدون برش داشته باشید یا یک پیراهن فشن و متفاوت. باتوجه به این که شما از طرفداران سبک‎‌های خاص هستید یا نه، انتخاب‌‎های متفاوتی برای شما وجود خواهد داشت.

دامن مجلسی با پارچه هولوگرامی

شاید با خود فکر کنید که یک دامن هولوگرامی قطعا یک مدل دامن راسته و ساده است و نمی‎تواند طرح خاصی داشته باشد.اما اینطور نیست؛ چرا که این مدل دامن‎ها می‎توانند بلند یا حتی پلیسه‎‌دار و متفاوت باشند. مطمئن باشید که با امتحان این مدل دامن‎ها پشیمان نخواهید شد و حسابی خوش‎تیپ به نظر خواهید رسید. اگر شما از آن دست افرادی هستید که به زرق و برق زیاد خود در مهمانی علاقه‌‎ای ندارید، می‎توانید یک دامن عادی همراه با طرح‌‎های هولوگرامی ستاره‎‌ای و… را امتحان کنید تا باز هم متفاوت و به‎‌روز به نظر آیید.

جین هولوگرامی مجلسی

از پیشروترین ترندها در حوزه مد و مجله‌‏‎های فشن می‎توان به جین‎ هولوگرامی اشاره کرد. اغلب افراد علاقه بسیاری به این مدل جین‎ های براق دارند. این شلوارهای هولوگرامی درواقع یک ترکیب حرفه‌‎ای و تمیز از پارچه جین و پارچه هولوگرامی است. استفاده از هولوگرام در این شلوارهای جین جذاب به صورت یک انعکاس نقره‌‎ای رنگ است که می‎تواند در طرح‌‎های مختلفی مانند مام استایل، زاپ دار و… باشد.

طراحی کت و شلوارهای مجلسی با پارچه هولوگرامی

این مدل کت و شلوارهای خاص را به افرادی پیشنهاد می‎‌کنیم که عاشق به‎‌روز بودن هستند. شما می‎توانید در این مدل تیپ خود از پارچه‌‎های دیگر هم استفاده کنید تا تیپ شما به صورت یکنواخت براق نباشد. همچنین با استفاده از پارچه‌‎های لبه‌‎دار یا خشن می‎توانید تیپ خود را به سمت متفاوتی مانند رسمی یا اسپرت هدایت کنید و خاص‎تر از هر زمان دیگری به نظر آیید.

پارچه هولوگرامی در شلوارهای مجلسی

شاید بتوان شلوارهای هولوگرامی مجلسی را از شگفت‌‎انگیزترین قسمت‎‌های لباس مجلسی دانست. این مدل شلوارها را می‎توان در هر مدل مهمانی با هر مدل لباسی ست کرد. استفاده از این مدل شلوارهای براق با یک لباس ساده یا یک لباس هولوگرامی دیگر به خود شما بستگی دارد که بخواهید چقدر زرق و برق به خرج دهید. ولی از بابت تیپ فوق‎‌العاده جذاب خود با استفاده از این مدل شلوارها، اطمینان کامل داشته باشید.

پارچه هولوگرامی در تاپ و بلوزهای مجلسی

اگر شما به تولدی دوستانه یا یک مهمانی دورهمی دعوت شده‌اید، می‎توانید با خرید پارچه هولوگرامی یک بلوز یا تاپ زیبا و شیک برای خود داشته باشید. حتی می‌توانید این مدل لباس‎های هولوگرامی را به صورت آماده خریداری کنید. چنین مدل لباس‎‌هایی با طرح هولوگرامی برای یک دورهمی دخترانه می‎تواند بسیار مناسب باشد و شما را حسابی متفاوت و درخشان کند. چنین لباس‎هایی با پارچه هولوگرامی را می‎توانید با دامن یا شلوارهای جین ست کنید و از تیپ فوق‌‎العاده خود در یک شب دوستانه لذت ببرید.

سرهمی اورال مجلسی با پارچه هولوگرامی

در زمان‎های گذشته‎ از سرهمی‌‎های اورال در مهمانی‎‌های ساده استفاده می‎‌کردند. ولی با گذشت زمان این سرهمی‎ها کم کم راه خود را به مجالس و مهمانی‎های رسمی هم پیدا کردند. حالا در این میان کافی است که شما از پارچه هولوگرامی برای طراحی و ساخت این سرهمی‎های اورال استفاده کنید تا کمی به آن ها رسمیت ببخشید. این سرهمی‎های اورال هولوگرامی را دقیقا به ‎دلیل استفاده از زرق و برق خاص خودشان می‎توان مجلسی و رسمی دانست که آن را به صورت بلند یا کوتاه و به شکل‎های تمام هولوگرام یا مقطعی می‎توان تهیه کرد.

چگونه لباس‎های با پارچه هولوگرامی را ست کنیم؟

حقیقت این است که شما این لباس‎های هولوگرامی خود را به هر شکلی که بخواهید می‎توانید ست کنید و تفاوتی ندارد که چگونه این کار را انجام می‌دهید. فقط چند نکته درباره استفاده از پارچه هولوگرامی وجود دارد که لازم است این چند نکته را بدانید تا از همیشه جذاب‎تر باشید. اولین نکته‎‌ای که درباره استفاده از این لباس‎های هولوگرامی وجود دارد این است که باید با رنگ‎های خنثی مانند سیاه و سفید ست شوند تا بیش‎تر خود را نشان دهند. همچنین استفاده از جواهراتی با طیف رنگی آبی و قرمز باعث می‎شود که شما لوکس‎تر به نظر آیید. اگر لباس شما کاملا با پارچه هولوگرامی طراحی شده یا از طرح‎‌های هولوگرامی در لباستان استفاده شده، بهتر است که از اکسسوری‌‎های ظریف و کوچک استفاده کنید. اگر یک تاپ هولوگرامی دارید به شما پیشنهاد می‎کنم که آن را با شلوار جین یا لگ مشکی ست کنید و مطمئن باشید که پشیمان نخواهید شد. این نکته را هم یادتان باشد که استفاده از رنگ‎های پاستیلی، تیپ شما را جذاب‎تر و دلنشین‎‌تر خواهد کرد.

حرف آخر

با پیشرفت صنعت مد و طراحی لباس دیگر لازم نیست نگران به روز بودن خود در مجالس و مهمانی های شبانه باشید. با روی کار آمدن طرح‎های هولوگرامی و استفاده مفید از این طرح‎‌ها در صنعت پوشاک و طراحی لباس، شما می‌توانید در مجالس و مهمانی‌های خود زرق و برقی فوق‌العاده داشته باشید و بیش از همیشه بدرخشید. پارچه هولوگرامی را هم می‌توانید به‌شکل یکنواخت در یک لباس استفاده کنید و هم می‌توانید از این ایده هولوگرامی برای طرح‌های مختلف بر روی پارچه لباس خود استفاده کنید.

استفاده از این ایده و طرح نو شجاعت زیادی را لازم دارد. کمتر کسی پیدا می شود که چهارچوب‌ها را بشکند و پا را فراتر بگذارد و پوششی متفاوت با دیگر افراد داشته باشد. در کشور خودمان ایران ممکن است تا این اندازه زرق و برق، عادی نشده باشد و طرح و شیوه غیرمعمولی به‌حساب آید. با این وجود عده بسیاری هستند که مرزهای همیشگی را شکسته و آرزوی درونی خود را دنبال کرده‌اند.

ایده طرح و پارچه هولوگرامی تنها برای لباس‌ استفاده نمی‌شود و شما می‌توانید کیف و کفش‌های هولوگرامی را نیز تهیه و در مجلس‌های خود استفاده کنید. این مدل کیف و کفش‌های براق و درخشنده درست مانند لباس‌ها و پارچه‌های هولوگرامی در همان طرح‌ها و رنگبندی‌ها و مدل‌های متنوع موجود هستند. پس اگر به‌ دنبال یک کفش زرق و برق‌دار تیره یا یک کیف درخشان و روشن دخترانه می‌گردید، مطمئن باشید که آن را پیدا خواهید کرد.

از بهترین قسمت‌های استفاده از پارچه‌های هولوگرامی، توانایی ست شدن آن با انواع و اقسام رنگ و طرح‌ها است. یعنی شما لازم نیست نگران این باشید که کدام شلوار به کدام تاپ هولوگرامی می‌آید یا نه، چرا که پارچه هولوگرامی در عین خاص بودن از سازگارترین رنگ و طرح‌ها برخوردار است و به‌راحتی با هر رنگ و جنسی جور در می‌آید. این را هم در نظر بگیرید که شما علاوه‌بر خرید یک مدل لباس هولوگرامی آماده، می‌توانید برای خرید پارچه هولوگرامی اقدام کنید و بعد هر مدل لباس دلخواه خود را طراحی و آماده کنید. علاوه‌بر آن اگر از آن دسته افرادی هستید که زیاد هم با زرق و برق بیش از اندازه جور نمی‌شوند ولی طالب به‌روز و پیشرفته بودن هستند، می‌توانید با خرید پارچه هولوگرامی به‌اندازه کمتر، بر روی پارچه‌ای دیگر یا بر روی لباس مجلسی قدیمی خود طرح‌های هولوگرامی ایجاد کنید و یک لباس مجلسی متفاوت و به‌روز داشته باشید و مانند نگینی در میان دیگر افراد در حال درخشیدن باشید.

مطلب ما درباره پارچه هولوگرامی و انواع و اقسام لباس‎‌های مجلسی هولوگرامی به پایان رسید. امیدواریم که این مطلب مورد استفاده شما قرار گرفته باشد و بتواند شما را در انتخاب بهترین گزینه‌ها برای یک مهمانی مجلسی و یک زرق و برق حسابی یاری رساند.

منبع :ربانی 

  نظرات