آشنایی با انواع پارچه مبلی

1400/04/05

آشنایی با انواع پارچه مبلی

پارچه های مبلی در انواع مختلف در بازار با توجه به سلیقه افراد وجود دارند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که تمایل دارید در خصوص انواع پارچه مبلی اطلاعات کاملی کسب کنید، این مطلب را بخوانید.

پارچه مبلی مخملی

مخمل یکی از پارچه های شیک و مدرن است که برای مبلمان نیز از آن به وفور استفاده می شود. بافت مخمل بسیار مستحکم است و نرمی آن با لمس قابل تشخیص می باشد. همچنین برای تمیز کردن آن با مشکلی مواجه نمی شوید و به سادگی می توانید آن را تمیز کنید.

پارچه مبلی مخملی

پارچه مبلی نخی و پنبه ای

امروزه از پارچه ‌های نخی، پنبه‌ای، کتان و ابریشم به دلیل داشتن دوام و استحکام بالا در تهیه مبلمان استفاده می شود، تنها عیب این نوع پارچه ها در این است که آن ها مستعد آسیب در مقابل نور خورشید و رطوبت می باشند.

پارچه ریون

پارچه مبلی ریون بسیار نرم و لطیف است و شباهت بسیار زیادی به پارچه های ابریشمی و پنبه ای دارد. از این نوع پارچه بیشتر برای مبلمان خانه و حتی ادارات استفاده می شود. پارچه ریون مقاومت خوبی در برابر لکه ندارد ولی تمیز کردن آن به راحتی انجام می ‌شود. یکی از عیوب این نوع پارچه این است که از مقاومت کمی در مقابل نور آفتاب برخوردار است، در نتیجه خیلی زود دچار پوسیدگی می شود. در صورتی که مبلمانی با این جنس پارچه خریداری کردید، آن را در مقابل نور خورشید قرار ندهید.

پارچه مبلی چرمی

مبلمان چرمی نوعی از مبل هستند که همیشه مورد علاقه افراد برای منزل و حتی محل کار هستند. پارچه چرمی جنس بسیار نرمی دارد، همچنین از مقاومت بسیار خوبی برخوردار است. ضمن این که تمیز کردن آن به راحتی امکان پذیر می باشد. شیک و با دوام است و به خانه و محل کار شما زینت می بخشد، تنها مشکل پارچه چرمی در این است که ممکن است خیلی زود دچار سایش شده و پوسته پوسته شود.

پارچه مبلی چرمی

پارچه مبلی مازراتی

پارچه مازراتی یکی از شناخته شده ترین انواع پارچه مبلی است که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. جنس این نوع پارچه با پارچه مبلی مخمل شباهت بسیاری دارد. تنها تفاوت این دو نوع پارچه در این است که پارچه مبلی مازراتی نا همواری کمتری در مقابل پارچه مخمل دارد. بر روی قسمت رویی این پارچه دانه ‌ها و بافت ‌های ریزی مشاهده می شود و از نظم و پیوستگی خاصی برخوردار است. این نظم و پیوستگی باعث شده که این پارچه مبلی از ویژگی خاصی بهره مند باشد.

پارچه پلی استر

پارچه پلی استر بافت ضخیم و مقاومی دارد و از ترکیب مواد مصنوعی تهیه شده است. در نتیجه این نوع پارچه در مقابل استفاده زیاد از مبلمان مقاومت خوبی دارد، همچنین این جنس پارچه دارای مقاومت بالایی در مقابل نور خورشید است و با استفاده مداوم رنگ آن کم رنگ نمی شود. علاوه بر آن انعطاف ‌پذیری خوبی دارد و بر اثر استفاده مکرر دچار شل شدگی نمی شود. تنها مشکل پارچه های پلی استر این است که در برابر سوختگی آسیب ‌پذیر می باشند که باید در صورت استفاده به این موارد توجه کنید.

پارچه مبلی جیر

یکی دیگر از محبوب ترین انواع پارچه، پارچه مبلی جیر است. به این دلیل که در کنار مدرن بودن، دارای طراحی کلاسیک است، طرفداران زیادی دارد. جیر از آن دسته پارچه ‌هایی است که هم برای منازل مناسب است و هم برای دفاتر و ادارات پارچه مبلی جیر دارای دو نوع مصنوعی و طبیعی است که این دو نوع از نظر سطح کیفی و قیمت بسیار متفاوت هستند. همچنین این پارچه در برابر آب بسیار حساس است و برای تمیز کردن آن باید از شوینده مخصوص پارچه جیر استفاده کرد.

منبع: ایپکچی

  نظرات