انواع پارچه پیراهنی – فروش عمده پارچه پیراهنی

1400/04/03

انواع پارچه پیراهنی – فروش عمده پارچه پیراهنی

انواع پارچه پیراهنی – فروش عمده پارچه پیراهنی

انواع پارچه پیراهنی-وبسایت کیمچی

بررسی انواع پارچه پیراهنی مردانه و زنانه

آشنایی با پارچه های پیراهنی  و اطلاع از قیمت خرید عمده انواع پارچه پیراهنی در بازار های فروش، لازمه کار سری دوزی ها پیراهن های مردانه و زنانه است. برای درک بیشتر اهمیت و چالش های موضوع بد نیست سوالاتی مطرح شود!

– در کشوری که بیش از ٧٩ میلیون جمعیت دارد باید چه مقدار پیراهن در سال تولید شود؟ آیا واقعا تمام نیاز کشور به پیراهن توسط تولیدی های پوشاک ایرانی تولید می شود یا حجم انبوه آن رسمی و غیر رسمی وارد خواهد شد؟

آیا آمار واردات پارچه و پوشاک به صورت رسمی، باید جز افتخارات گمرک کشور باشد؟

آیا می دانید بازار بهترین انواع پارچه پیراهن مردانه و زنانه کجاست؟ از قیمت فروش عمده انواع پارچه مردانه پیراهنی و نحوه خرید اینترنتی آن مطلع هستید؟

به نظر شما کارخانجات تولید پارچه و تولیدی های پوشاک، محصول خوب تولید می کنند و یا این که خوش سلیقه هستند و با نیاز روز جامعه خود را وقف می دهند که میل مردم به خرید پوشاک خارجی را کم کنند؟

پیراهن در دو نوع مردانه و زنانه تولید می شود که آقایان تمایل بیشتری به استفاده از آن دارند. پیراهن پر مصرف ترین پوشاک برای آقایان می باشد در نتیجه حوزه پر درآمدی خواهد بود.

در وهله اول شاید به ظاهر فکر کنید که انتخاب پارچه برای پیراهن کاری آسان خواهد بود!

قبل از خرید بهتر است ابتدا با سیستم توزیع پارچه و ضرر های احتمالی این راه بیشتر آشنا شوید.

 

کارخانه تولید پارچه پیراهنی :

تولید و بافندگی پارچه پیراهنی بخش عظیمی از صنعت نساجی کشور را دربرگرفته که بیش از هزار واحد تولیدی به خصوص در شهر اصفهان و یزد در این زمینه فعالیت دارند. حجم بالای تقاضا، تنوع سلیقه ها و مد گرایی انگیزه ای برای تولید میلیون ها متر از انواع پارچه های مورد مصرف پیراهن های مردانه و زنانه شده است.

اما برای تداوم چرخیدن چرخ کارخانه و انگیزه برای تولید باید چه کرد؟ مشتری اصلی محصولات یک کارخانه نساجی کیست؟

کارخانجات نساجی دو گروه مشتری دارند :

١-تولیدی های پوشاک ( ایرانی یا خارجی )

٢-عمده فروشان پارچه

پارچه فروشان عمده نیز دو دسته مشتری دارند :

الف) کارگاه های تولیدی های پوشاک داخل کشور!

ب) پارچه فروشی های خرده

در این سیستم توزیع پارچه اگر به هر دلیلی پارچه ای مطابق میل مصرف کننده نهایی تولید نشود همگی به نحوی ضرر خواهند کرد ولی تولیدی پوشاک از همه بیشتر!!!

عمده فروش داستان ما که یا جنس را به یک تولیدی یا پارچه فروش می فروشد و یا اینکه نمی فروشد و جنس را به کارخانه مرجوع می دهد. کارخانه هم یا باید بار مرجوعی را بپذیرد یا چک برگشتی عمده فروش را!

البته عمده فروش هم خواه ناخواه متحمل ضرر خواهد شد که حداقل آن هزینه های رفت و برگشت بار است چه از جانب مشتریان خود چه مرجوعی به کارخانه!

در راس این هرم کارخانه تولید کننده پارچه می باشد که اگر به فاکتور های مهم تولید از جمله طرح و نقش و مرغوبیت جنس توجه نکنند و دست به تولید بزنند زنجیره ای از مشکلات برای چندین فعال این حوزه به وجود می آورد.

کوچکتر از آن هستیم که به کارخانجات با تجربه کشور درس بدهیم ولی لا اقل برای جلوگیری از ضرر خود هم که شده، الزاما باید به طراحی پارچه، الیاف مصرفی، تراکم بافت و مواردی از این قبیل توجهی ویژه تر کنند.

پارچه های پیراهنی تولید ایران در اکثر موارد توانسته رضایت مصرف کننده ایرانی را برآورده کند ولی روی سخن بیشتر با تولیدی های پوشاک کشور است تا در این زنجیره کمترین ضرر را متحمل شوند.

در سایت مااطلاعات جامعی هست که مطمئنا به شما کمک خواهد کرد. در این مطلب به بررسی پارچه پیراهنی می پردازیم.

معرفی پارچه های پیراهنی :

پارچه مورد مصرف برای پیراهن از پارچه های تخت بافت ( تار و پودی ) به شمار می رود که با الیاف مصنوعی، طبیعی و یا مخلوطی از هر دو معمولا با عرض ١۵٠ سانتی متر ( در مواردی با عرض ١۵۵ سانت ) در دو نوع ساده و طرح دار تولید و تکمیل خواهد شد. علاوه بر بافت و نوع الیاف مصرفی به این موضوع هم توجه کنید که نوع تکمیل پارچه از مهمترین فاکتور های کیفیت یک پارچه مناسب پیراهن است. تکمیل پارچه در کیفیت زیر دست نقش به سزای دارد!

( طاقه های پارچه پیراهنی معمولا به صورت کتابی می باشد که هر توپ آن ۴٠ یا ۵٠ متر است. )

 

فاکتور های مهم در انتخاب و خرید پارچه پیراهنی :

در انتخاب پارچه حس بینایی و حس لامسه انسان بهترین ابزار هستند. مشتری ابتدا با چشم، ظاهر پارچه را نگاه می کند و اگر خوشش بیاید تصمیم می گیرد که آن را لمس کند. سپس با لمس کردن پارچه و لباس تصمیم می گیرند که خرید کنند یا نکنند!

در نتیجه طرح و رنگبندى، نوع الیاف تار و پود پارچه و زیر دست پارچه از موارد مهم در انتخاب و خرید پارچه می باشد.

طرح و رنگ پارچه پیراهنی :

 

* پارچه پیراهنی طرحدار :

در انتخاب و خرید هر نوع محصولی مشتری ابتدا به ظاهر محصول نگاه می کند. از انجا که خرید یک فرآیند حسی می باشد در مورد پارچه پیراهنی به خصوص در مدل طرح دار، ابتدا باید به طرح و هماهنگی رنگبندی در طرح و نقش پارچه توجه کرد.

کمپانی های بزرگ نساجی و پوشاک در طراحی پارچه حتی به رنگ پوست و رنگ موی مشتریان خود هم توجه می کنند. اقلیم محیطی در انتخاب رنگبندی نیز حائز اهمیت است.

ضمیر ناخود اگاه انسان به هماهنگی یا غیر هماهنگ بودن رنگبندی یک پارچه و لباس پی می برد پس نیاز نیست مقالات زیادی در این باره بخوانید تا کارشناس روانشناسی رنگ شوید.

سلیقه یک امر ذاتی است. صاحب یک تولیدی های پوشاک اگر با بی سلیقگی اقدام به خرید پارچه کند بی رحمانه محکوم به ضرر است. در این جا فقط منظور وارد کردن سلیقه شخصی نیست بلکه باید با توجه به سلیقه روز جامعه و مشتریان خود، اقدام به تولید پیراهن کرد.

شاید یکی از عواملی که جوانان نسبت به پیراهن بیشتر به تیشرت علاقه مندند همین موضوع باشد.

 

پارچه های پیراهنی طرحدار از نظر طرح به سه دسته تقسیم خواهند شد:

١- پارچه پیراهنی چهار خانه

پرطرفدارترین طرح برای پارچه پیراهن چه بین آقایان و چه خانم ها مدل چهارخانه می باشد. طرح چهار خانه می تواند ساده و یا ترکیبی باشد. پیراهن های با طرح چهارخانه همیشه پرفروش تر از دیگر طرح ها هستند و به اصطلاح همه پسند است.

جنگ اصلی بین کارخانجات نساجی در رقابت انتخاب طرح و از همه مهم تر ترکیب رنگبندی آن است. اکثر کارخانه های پارچه پیراهنی یک طرح را در چهار رنگ مختلف تولید می کنند و به صورت سری رنگ به فروش می رسانند به این معنی که مشتری باید تمام رنگ های یک طرح را خرید کند (معمولا هر طرح در ۴ رنگ).

این گونه خرید بیشتر برای سری دوز ها پیشنهاد می شود تا مشتری حق انتخاب رنگ داشته باشد.

نکته : چهار خانه درشت بیشتر برای پیراهن افراد لاغر و چهارخانه ریز بیشتر مناسب لباس افراد چاق می باشد.

انواع پارچه پیراهنی - وبسایت کیمچی

٢- پارچه پیراهنی راه راه

پارچه پیراهنی مدل راه راه جلوه ای رسمی تر به پیراهن می دهد. ترکیب رنگ زمینه سفید و خط های راه راه در انواع رنگ ها از متداول ترین رنگبندی این طرح است.

از لحاظ ثبات رنگ در شستشو در مورد پارچه های چهار خانه و راه راه که مدل آن در بافت پارچه هست خیالتان راحت باشد. دلیل اصلی آن این است که ابتدا نخ، رنگ شده و سپس مورد بافت قرار می گیرد.

نکته : پارچه پیراهنی راه راه مدل ریز پیشنهادی برای پیراهن افراد چاق می باشد. برای پیراهن افراد قد بلند بهتر است از این مدل استفاده نشود.

طرح های ترکیبی چهار خانه و راه راه جدید و یا حاشیه دار از جدید ترین مدل های امروزی است. پیراهن های حاشیه دار در دو سمت پارچه طرحی حاشیه ای و در وسط طرح اصلی می باشد که امروزه بسیار مورد توجه جوانان قرار گرفته است.

انتخاب پارچه پیراهنی طرحدار راه راه و چهار خانه جدید برای پارچه لباس فرم مدارس در نیمه اول سال باعث داغی بازار فروش این پارچه است.

برای تولید لباس فرم مدارس اغلب تولیدی ها پارچه های پیراهنی را یا با شلوار فاستونی ست می کنند و یا از آن با پارچه های ترگال و کجراه به عنوان خرج کار لباس بهره می برند.

انواع پارچه پیراهنی وبسایت کیمچی

٣– پارچه پیراهنی چاپی

چاپ بر روی پارچه توانست انقلابی در صنعت مد ایجاد کند. هر طراح پارچه و لباس فقط کافیست اراده کند که چه نقشی را می خواهد استفاده کند. پارچه های پیراهنی چاپی می تواند بهترین انتخاب برای تولید بیراهن قشر جوان باشد. کارخانجات کشور ما اغلب طرح های گرافیکی تکرار شده را بر روی پارچه های پیراهنی کشی چاپ می زنند.

 

پارچه پیراهنی کشی :

پارچه پیراهنی کش چیست؟ به کاربردن الیاف اسپاندکس یا نخ لاکرا که نوعی از الیاف مصنوعی به شمار می رود در تولید پارچه های پیراهنی باعث می شود که خاصیت کششی در پارچه مورد نظر بوجود آید.

پارچه های کشی می توانند تار کش ( کش در طول پارچه )، پود کش ( کشی در عرض پارچه ) و یا از هر دو طرف کشی باشند. این نوع پارچه در دو مدل ساده ( رنگى ) و طرح دار در بازارموجود است.

در خرید پارچه های پیراهنی کشی بهتر است از پارچه پود کش استفاده شود. یعنی پارچه فقط از عرض کش بیاید مانند پارچه کتان کش.

نکته مهم این است که چاپ پارچه پیراهنی کش در مقابل انواع شستشو مقاومت کند و رنگ ثابتی داشته باشد!

پیراهن های که طرح آن چاپی است یا بعد از دوخت طرح مورد نظر بر روی آن چاپ خورده و یا این که از ابتدا از پارچه چاپی استفاده شده است.

 

– علاوه بر این سه طرح متداول در بازار می توان در فرآیند بافت انواع طرح های زیگزاگ، خط تیره ای، مورب، نقش برجسته و ژاکارد و غیره را بر روی پارچه ایجاد کرد.

پارچه های کشی طرح دار بیشتر با عنوان ( پارچه رامی ) شناخته می شوند.

نوع بافت برجسته پارچه به صورت پانل و یا ژاکارد خود می تواند انواع طرح های خاص و شیک را بر روی بافت پارچه انجام دهد!

 

پارچه های ساده :

پیراهن با طرح ساده و بدون طرح هر سلیقه ای را راضی خواهد کرد مگر آن که بد رنگ باشد!

پارچه های بدون طرح زیادی در دوخت پیراهن استفاده می شود که مهمترین نام آن ها پارچه های تترون ساده، ترگال کجراه، کتان، جین ( لى )، تنسل، کتان کش، لنین، ویسکوز کش و کدری هستند. البته پارچه های نام برده می توانند ساده و یا طرح دار نیز باشند!

انواع پارچه پیراهنی وبسایت کیمچی

پارچه تترون پیراهنی :

کاربردی ترین پارچه ساده برای پیراهن، پارچه پیراهنی تترون می باشد که قیمت خرید بسیار مناسبی دارد.

پارچه تترون را در مطلب جداگانه به آن پرداختیم که می توانید به مطالعه آن بپردازید. ولی باز به اختصار بدانید که پارچه تترون معمولا با الیاف پلی استر و ویسکوز، در عرض ١۵٠ سانت و ٣ متر با رنگبندی های مختلف می تواند بهترین پیشنهاد برای پیراهن های مردانه و زنانه ساده باشد.

شاید پارچه تترون پیراهنی معمولی برای بعضی از مردم کمی خسته کننده شده باشد که در این صورت می توانید از تترون های کشی، تترون چاپی و تترون براق استفاده کنید.

اگر قصد تولید پیراهن جعبه ای با قیمت مناسب را دارید تترون ایرانی می تواند بهترین گزینه باشد.

در چند سال اخیر نوع جدیدی از تترون با نام های آکسفورد و فلورا نظر بسیار از تولید کنندگان پوشاک به خصوص پیراهن را به خود جلب کرده است. دلیل محبوبیت سریع آکسفورد و فلورا بیشتر در نوع بافت و لطافت و زیر دست عالى آن بود!

از عوامل اولیه شهرت این دو نوع تترون، واردات محصولات کارخانه نساجی TTI تایلند توسط تاجران پارچه بود.

 

پارچه تترون فلورا : این نوع پارچه با ٣۵ درصد پنبه و بافت خاص بسیار برای پیراهن های شیک و خنک مناسب بوده که دارای رنگبندی بیش از ٧٠ رنگ است. این پارچه با کالیته شرکت ( آلا تکس ) ala tex و tti تایلند  ( تى تى آى ) معرفى شد.

 

پارچه تترون آکسفورد : نوع بافت شطرنجی بسیار ریز، پارچه آکسفورد را به یکی از خاص ترین پارچه های پیراهن مردانه و زنانه تبدیل کرد. طرح چهارخانه ریز محو شده در آن و لختی پارچه و تعداد رنگبندی زیاد توانست در مدت کوتاه مانند آهنربا تولیدکنندگان لباس را به خود جذب کند. این نوع از پارچه تترون نیز در بازار ایران با نام های تجاری tti تیلندی و ala tex عرضه شد که البته هم اکنون کارخانجات نساجی ایرانی از جمله کارخانه نساجی بروجرد اقدام به تولید آن کردند. تترون آکسفورد بهترین انتخاب برای پارچه پیراهنی اسپرت می باشد.

پارچه تترون کجراه : پارچه تترون با بافت ریز و کج راه در رنگ سفید توسط وارد کنندگان محصولات شرکت لوکی تکس lucky tex تایلند در بازار ایران پخش شد که ویژگی های منحصر به فرد مقاومت بالا در برابر پارگی در عین لطافت و خنکی، باعث تقاضای بالای آن به خصوص برای پیراهن انواع یونیفرم مشاغل مختلف شد.

 

پارچه تترون ژاپن euro tex : در معرفی تترون های خارجی نمی توان نام تترون ژاپنی را نیاورد. لمس این پارچه خود گویای همه چیز است. قیمت پارچه تترون ژاپن شاید بالا باشد ولی اگر به دنبال پارچه پیراهنی ساده همه پسند با جنس لطیف هستید می تواند بهترین انتخاب برای تولید پیراهن های جعبه ای باشد.

 

برند های دیگر خارجی :

پارچه های کدام کشور بیشتر به ایران وارد می شود؟ خوب معلومه دیگه چین! محصولات جمهوری خلق چین الا ماشاالله وارد ایران می شود و کشور عزیزمان چند سالی است به خوبی به اشتغال جوانان چینی کمک می کند.

پارچه پیراهنی هندی و تایوانی در بازار نیز به وفور موجود می باشد. پارچه پیراهنی ترک هم که پر طرفدار است و در بوتیکی ها خیلی لغت پارچه ترک را می شنویم! امیدواریم که راست بگویند!!!

 

مهم ترین الیاف کاربردی در پارچه های پیراهنی :

همانطور که گفته شد پارچه های پیراهن تخت بافت هستند که متشکل از شبکه ای از تار و پود می باشند.

الیاف تار و پود این پارچه می توانند طبیعی، مصنوعی و یا ترکیبی از هر دو باشند.

الیاف مصنوعی : فلامنت ( فیلامنت )، پلی استر، ویسکوز ریون، اکرلیک (جایگزین پشم)، اسپاندکس ( لاکرا )، نایلون.

الیاف طبیعی : پنبه، کتان، پشم، ابریشم، ویسکوز، کنف.

الیاف ترکیبی : پلی استر پنبه، پلی استر ویسکوز، پلی استر پشم

متداول ترین ترکیب الیاف در تولید پارچه های پیراهنی :

پلی استر – ویسکوز

پلى استر – پنبه

ویسکوز – ویسکوز

فلامنت -پنبه

فلامنت – پلی استر پنبه

فلامنت – پلی استر – ویسکوز

فلامنت – پلی استر – پنبه

پلی استر پنبه – پلی استر پنبه

هر کدام از الیاف طبیعی و مصنوعی مزایا و معایبی دارند. پارچه های پیراهن دارای الیاف طبیعی به خصوص پنبه بسیار خنک و لطیف هستند. پنبه و کتان مشهور ترین نوع از الیاف گیاهی به شمار می روند. اکثر مردم منظورشون از پارچه پیراهنی نخی، پارچه ای هست که در بافت آن از پنبه استفاده شده باشد. پنبه آبرفت دارد و باعث کوتاهی پارچه می شود و همچنین چروک پذیری زیادی دارد، که برای جلوگیری از این قضیه از الیاف مصنوعی به صورت ترکیبی در تار یا پود استفاده می کنند.

روشی برای تشخیص جنس نخ و پارچه

پشم از الیاف طبیعی حیوانی محسوب می شود که اصلی ترین ویژگی آن برای کاربرد در پارچه، عایق بودن حرارت است که بسیار برای پیراهن های زمستانه مناسب است. پارچه های با الیاف پشم طبیعی معمولا قیمت بالایی دارد که با قدرت خرید اکثر مردم هماهنگی ندارد.

 

نخ ویسکوز از الیاف نیمه مصنوعی به شمار می رود که می توان آن را در دسته الیاف گیاهی قرار داد. ویژگی های مهم الیاف ویسکوز ( ریون ) برای پارچه، جذب رطوبت، افزایش استحکام، درخشندگی، خنکی و جذب رطوبت و مقاومت در برابر گوله شدن پارچه است. توجه کنید که ویسکوز از نظر بشور و بپوش و مقاومت در برابر چروک خوب نیست.

پارچه پیراهن با جنس نخ ویسکوز را می توان به عنوان پارچه نخی در زبان عام به شمار آورد.

 

– مزیت ویژه الیاف مصنوعی کاهش آبرفت پارچه، استحکام، ارزان تر شدن قیمت تمام شده پارچه و جلوگیری از چروک شدن است.

 

الیافی مثل پلی استر در پارچه باعث درخشندگی، ضد چروک شدن، یکنواختی و هماهنگی الیاف و بازگشت پذیری چروک می شود و در شستشو زود خشک خواهد شد، ولی از لحاظ تنفس پارچه، تبادل حرارتی، لطافت و نرمی و گوله شدن ضعیف است. ارزان ترین پارچه پیراهنی مناسب لباس مردانه از جنس پلی استر ویسکوز می باشد.

 

اکرلیک نوعی از نخ جایگزین پشم است که در بافت انواع پارچه پیراهنی پشمی مناسب فصل پاییز و زمستان ( محبوب ترین پارچه های زمستانی ) مصرف می شود که طرح چهار خانه آن به عنوان پارچه مانتویی نیز استفاده می شود.

 

زیر دست پارچه های پیراهنی :

رمز موفقیت فروش یک پارچه حس خوب مشتری در زمان لمس کردن آن است. البته اگر طرح و رنگ آن خوب باشد اصلا مایل به دست زدن به آن هم نیست!

زیر دست پارچه مربوط به الیاف کاربردى، نمره نخ و نوع تکمیل پارچه است. واضح است که پارچه با الیاف طبیعی از لطافت و نرمی بیشتری بر خوردار است.

 

قیمت پارچه پیراهنی و عوامل تاثیر گذار :

قیمت انواع پارچه پیراهنی در بازار و همچنین قیمت تمام شده تولید پارچه در کارخانه هر دو متاثر عواملی مختلف است.

در بحث تولید پارچه های پیراهن، نوع الیاف مصرفی، نحوه تکمیل، معروفیت برند کارخانه نساجی و حتی میزان ضایعات تولید از عوامل اصلی تاثیر گذار در نرخ پارچه هست.

برای خرید عمده از بازار عمده فروشان پارچه نیز باید از چگونگی قیمت ها با خبر شوید. قیمت اکثر پارچه ها در بازار شهر های مختلف یکسان نیست. برای مثال تولیدات نساجی یک کارخانه در اصفهان در بازار پارچه اصفهان ارزان تر است یا مثلا بازار پارچه اهواز؟؟؟!

هزینه حمل و نقل، بازار بومی پارچه مورد نظر، خرید عدلی یا طاقه ای و البته انصاف فروشنده از فاکتورهای نوسان قیمت در بازار می باشد.

انواع پارچه پیراهنی وبسایت کیمچی

خرید پارچه پیراهنی به صورت عمده :

کارخانجات نساجی یزد و اصفهان، پیشتاز تولید انواع پارچه های پیراهنی به خصوص پارچه های طرحدار چهار خانه و راه راه هستند.

تولیدی های پوشاک و مغازه داران پارچه برای خرید انواع پارچه پیراهنی مردانه و زنانه به صورت عمده (طاقه ای و عدلى) موارد گفته شده را در نظر بگیرند و بهتر است از نمایندگی های فروش معتبر خرید خود را انجام دهند. مراقب رازهای فروشندگان پارچه باشید و سعی کنید با نحوه خرید اینترنتی پارچه آشنایی پیدا کنید تا در هزینه های رفت و آمد و سفر صرفه جویی کنید.

خرید اینترنتی پارچه پیراهنی مردانه و زنانه :

فروشگاه اینترنتی به صورت عمده در دنیای امروز توانسته فاصله ها را کم و قدرت انتخاب و مقایسه را بالا ببرند. فروش انواع پارچه پیراهنی مردانه و زنانه در انواع طرح و مدل با قیمت ارزان به علت ارتباط مستقیم با کارخانجات نساجی، کمک ویژه ای به خصوص برای تولیدی های پوشاک است که سود بیشتری عایدشان شود. در صورت هرگونه سوال و ابهام می توانید با ما در ارتباط باشید.

منبع : روچی

  نظرات