گالری پارچه ایپکچی

ایپکچی


شباهت‌ها و تفاوت‌های پارچه تدی و پارچه ببعی

1400/04/01

شباهت‌ها و تفاوت‌های پارچه تدی و پارچه ببعی

شباهت‌ها و تفاوت‌های پارچه تدی و پارچه ببعی

شاید کمی اسم «پارچه تدی» عجیب و نا آشنا به نظر برسد. اما در واقع بسیاری از لباس‌های نرم و لطیف زمستان از همین جنس هستند. پارچه‌ای گرم که مناسب دوخت انواع پالتو و مانتو فصول سرد سال است.

اسم پارچه تدی شاید بی‌شباهت با جنس خرس‌های تدی نباشد که دست کم هر یک از ما یک عروسکش را در خانه داریم. عروسک‌هایی که با پارچه‌ای نرم دوخته شده و لطافت آن آرامش‌بخش است. پارچه‌های آن هم همین نرمی را دارا هستند و بافت ضخیم آن باعث شده تا از تدی به عنوان پارچه زمستانه و پارچه پاییزه استفاده کنند. در کنار پارچه تدی، پارچه ببعی هم بسیار پرطرفدار است. زیرا از آن می‌توان به عنوان پارچه پالتویی و پارچه مانتویی استفاده کرد و از لطافت آن لذت برد.

 

در این مطلب می‌خوانیم:

پارچه تدی چیست؟

پارچه ببعی چیست؟

تفاوت پارچه تدی با ببعی؟

شباهت پارچه تدی با پارچه ببعی؟

موارد استفاده پارچه تدی و پارچه ببعی

پارچه تدی چیست؟

پارچه تدی نوعی پارچه کرکی مانند است که الیاف آن بسیار نرم و لطیف می‌باشد. جنس پارچه به علت بافتی که دارد در فصول سرد سال استفاده می‌شود. پارچه تدی را باید نوعی پارچه پشمی دانست که جنس مویی آن سبب گرم نگه داشتن بدن می‌شود.

الیاف پارچه تدی به حالت لانه زنبوری به هم متصل شده که دارای الیاف بازی است. مزیت این نوع بافت آن است که پارچه قابلیت تنفس دارد. اما عیب آن زمان برش پارچه مشخص می‌شود که الیاف می‌ریزد و به خوبی در لبه پارچه‌ها مشهود است.

پارچه ببعی چیست؟

شرپا یا پارچه ببعی یکی دیگر از پارچه‌های مناسب فصل زمستان و پاییز است. این پارچه از الیاف مصنوعی مانند پلی استر و با ترکیبات پنبه ساخته می‌شود که استحکام و مقاومت بالایی دارد. پشت پارچه پشمی مانند است که الیاف آن از پشت و با یک لایه نرم پشم گوسفند و یا جانوران دیگر به یکدیگر متصل شده‌اند. همین امر باعث شده که پارچه نرم باشد.

پارچه ببعی را پارچه گوسفند مصنوعی نیز می‌نامند که در میان پوست حیوانات دیگر نه تنها محبوب‌تر است، بلکه قیمت آن از پشم و خز هم ارزان‌تر می‌باشد. همچنین از مهم‌ترین دلایل استفاده از آن، لطافت و نرمی پارچه می­باشد که بدن را اذیت نمی‌کند. این پارچه به عنوان پارچه زمستانه و پارچه پاییزه بسیار مورد توجه خریداران واقع می‌شود و در مصارف گوناگونی همچون دوخت پالتو و داخل کاپشن قابل استفاده است.

تفاوت پارچه تدی با پارچه ببعی؟

نرمی و شباهت پارچه تدی و پارچه ببعی باعث شده که بسیاری هنگام خرید، این دو را با یکدیگر اشتباه بگیرند و دچار سردرگمی‌ شوند. اما این دو پارچه چه تفاوت‌هایی نسبت به هم دارند؟

  • الیاف ببعی کوتاه‌تر و متراکم‌تر از تدی می‌باشد.
  • الیاف پارچه ببعی هنگام برش جدا نمی‌شود که این به دلیل چسبندگی الیاف پشت پارچه است.

شباهت‌های پارچه تدی و پارچه ببعی؟

این دو پارچه دارای شباهت‌هایی با یکدیگر هستند که همین عامل باعث شده بسیاری از آن به عنوان پارچه پالتویی و پارچه مانتویی استفاده کنند.

  • کشش هر دو پارچه، دو طرفه است. کشش آن‌ها در جهت افقی عالی است اما در جهت عمودی بسیار کم می‌باشد.
  • هر دو را می‌توان در ماشین و با آب سرد شست.
  • از هر دو می‌توان به عنوان آستر کت، دوخت پالتو، دستکش، کلاه، پتو و ساخت کوسن و عروسک استفاده کرد.
  • سطح پارچه ببعی همچون پارچه تدی نرم و لطیف است.
  • شباهت‌ها و تفاوت‌های پارچه تدی و پارچه ببعی - وبسایت ایپکچی

موارد استفاده پارچه تدی و پارچه ببعی

با سرد شدن تدریجی هوا، باید کم کم به سراغ خرید پارچه پاییزه و پارچه زمستانه رفت. در بین انواع فراوان پارچه­ها که برای این فصل وجود دارد؛ پارچه تدی و پارچه ببعی بین افرادی که پوست حساسی دارند و به سبکی پارچه اهمیت می‌دهند؛ محبوبیت زیادی دارد.

موارد استفاده این دو پارچه:

  • اگر به دنبال یک پارچه متفاوت و لطیف به عنوان پارچه پالتویی و پارچه مانتویی می‌گردید؛ پارچه تدی و ببعی انتخاب مناسبی است.
  • از پارچه ببعی می‌توانید به عنوان آستر کاپشن و کت استفاده کنید. زیرا علاوه بر آنکه بدن را گرم نگه می‌دارد، حساسیت‌زا نمی‌باشد.
  • برای دوخت لباس‌های گرم نوزادان حتماً از پارچه تدی استفاده کنید تا بدن حساس آن­ها، اذیت نشود.
  • برای دوخت انواع حوله می‌توانید از پارچه تدی استفاده کنید.
  • اگر دست به چرخ هستید، پتوهای سبک و نرمی را می‌توانید با این پارچه بدوزید.
  • برای ساخت عروسک مخصوصاً عروسک‌های خرسی، این دو پارچه کاربرد فراوانی دارد.
  • شباهت‌ها و تفاوت‌های پارچه تدی و پارچه ببعی - وبسایت ایپکچی

 

بسیاری هنگام خرید، بین این دو پارچه دو دل می‌شوند که کدام‌یک را خریداری کنند. انتخاب هر یک کاملاً سلیقه­ای است و شما باید بر اساس نیاز خود یکی را بخرید. پارچه ببعی به علت کیفیت بهتری که دارد کمی گران‌تر است اما اگر لطافت پارچه مدنظر شماست پس باید به سراغ پارچه تدی بروید.

  نظرات