هر آنچه از پارچه اسپان باند باید بدانید – فروش آنلاین پارچه اسپان باند

1400/03/31

هر آنچه از پارچه اسپان باند باید بدانید

هر آنچه از پارچه اسپان باند باید بدانید 

در ادامه­‌ی مباحث فعالیت­‌های پر رونق برای کارگاه­‌های تولیدی، می‌­توان به فعالیت در زمینه­‌ی منسوجات بی‌­بافت به خصوص پارچه­‌ی اسپان باند پرداخت که شاخه‌­ای پرپتانسیل با حاشیه سود بالا است. انواع این پارچه، بیش از ١۵٠ مورد مصرفی مختلف دارد. چگونگی راه اندازی کسب و کاری جدید با پارچه های لایی سوزنی اسپان باند برای کسانی که قصد راه اندازی تولیدی دارند حتما جالب و مفید است.

یکی از مهمترین موارد در خرید عمده پارچه های اسپان باند داشتن لیست قیمت فروش انواع پارچه های نبافته سوزنی اسپان باند است. لیست قیمت خرید پارچه اسپان باند از کارخانه های تولیدکننده مختلف در انواع وزن ها ( گرماژ ) را می توان از سایت هاى اینترنتی معتبر، مرکز نمایندگی فروش تولیدکنندگان پارچه های اسپان باند ( سوزنى نبافته ) و یا از بازارهای شهرهای بزرگ از جمله بازار پارچه اسپان باند تهران، اصفهان، یزد، مشهد و تبریز دریافت کنید.

امروزه به دلیل کاربرد بالای منسوجات و پارچه های اسپان بی بافت، بازار خرید فروش پارچه سوزنی اسپان باند یا پارچه های نبافته لایی سوزنی بسیار داغ است. از سرچ های مختلف سایت گوگل حول قیمت خرید و فروش عباراتی از جمله پارچه اسپان باند بیمارستانی، مرکز فروش پارچه اسپان باند سوزنی نبافته، لیست کارخانه ها و شرکت های تولیدکننده پارچه اسپان باند سوزنی، فروش پارچه اسپان باند تهران و غیره، می توان دریافت که کاربران زیادی در جستجوی این پارچه پرمصرف هستند.

چگونگی راه اندازی کسب و کاری جدید با پارچه های لایی سوزنی اسپان برای کسانی که قصد راه اندازی تولیدی دارند، حتما جالب و مفید است!
در این مطلب به انواع منسوجات پارچه های نبافته بی بافت، روش های خرید پارچه اسپان باند، معرفی مراکز فروش، کارخانجات تولیدکننده پارچه سوزنی اسپان باند، توضیح درباره پارچه اسپان باند بیمارستانی و رازهای فروش این پارچه می پردازیم.

پارچه­‌ی اسپان باند چیست؟

این پارچه در زمره­‌ی منسوجات بی­‌بافت و از جنس پلی‌­پروپلین است. اسپان باند به نام­‌هاى پارچه­‌ی یک­‌بار مصرف، بى­‌بافت، نبافته، لایه­‌ی سوزنى، نبافته­­­‌ی سوزنی و نبافته­‌ی اسپان نیز شناخته می­‌شود.

این پارچه، مانند پارچه­‌های معمول تاروپودی از الیاف انواع نخ نیست، بلکه از الیاف پرس تشکیل شده است. پارچه­‌ی اسپان باند با ضخامت­ و وزن­‌های مختلفی تولید می‌­شود، از این رو به بی‌­بافت یا نبافته شهرت دارد. برای درک بهتر از مفهوم واژه‌­ی منسوجات بی­‌بافت، می­‌توانید نوع بافت نمد و موکت را در نظر بگیرید.

مصارف پارچه­‌ی اسپان باند آنقدر زیاد است که همه با آن سر و کار دارند. این پارچه در تولید چای کیسه­‌ای تا صنایع نظامی به کار می­‌رود. اکثر افراد در طول روز با این پارچه سر و کار دارند، اما یا اسم آن را نمی‌­دانند یا با آن آشنایی ندارند.

نحوه­‌ی تولید پارچه­‌ی اسپان­ باند

در فرآیند تولید پارچه­‌ی اسپان باند، مواد اولیه در دستگاه اکسترودر وارد می­‌شوند. پس از ذوب، پلی­‌پروپلین وارد مجموعه‌­ای از سوزن­‌های سرنگ‌مانند می‌شود که با فشار وارده از طرف اکسترودر باعث خروج مواد مذاب به صورت الیاف بسیار باریک به شکل رشته‌های فیلامنت­‌ می­‌شود. فیلامنت­‌ها بعد از خنک شدن به شکل آیرودینامیک روی نقاله­‌های خط تولید، کش داده شده و لایه­‌های اسپان تولید می­‌شود.

کارخانه­‌های تولید پارچه­‌ی اسپان­ باند

پارچه­‌ها­ی اسپان­ باند تولید شده در شهرهای ملایر، همدان، تبریز، تهران، اصفهان، یزد، مشهد و کلاردشت بیش­تر معروف هستند و اکثر کارخانه­‌های تولیدی این نوع پارچه در این شهرها قرار دارند.

ویژگی­‌های پارچه­‌های اسپان باند

فاکتورهایی که انواع پارچه­‌های اسپان باند را از یکدیگر متمایز می­‌کند، شامل موارد زیر است:

  • وزن ( گرماژ )
  • عرض
  • رنگ­‌بندی
  • طول هر رول

همچنین پارچه­‌های اسپان باند ممکن است ویژگی­‌های زیر را داشته یا نداشته باشند:

  • آب­‌گریز
  • آب­‌دوست
  • ضد آب یا واترپروف
  • چاپ­‌دار یا ساده
  • آنتی­‌باکتریال
  • آنتی­‌یووی
  • لطافت

قیمت انواع پارچه­‌های اسپان­ باند

لیست قیمت فروش انواع پارچه­‌های اسپان­ باند که به بی­‌بافت و یکبار مصرف نیز شهره هستند، با توجه به عرض، گرماژ و نوع رنگ متفاوت است. در خرید عمده­‌ی این پارچه باید با توجه به نوع مصرف، گرماژ و عرض مورد نظر را خریداری کنید. برای انتخاب صحیح نوع دقیق پارچه­‌ی اسپان باند برای هر مصرفی می­‌توانید مقاله­‌های بعدی در این رابطه را مطالعه کنید.

پارچه­‌های اسپان باند چندلایه

این نوع پارچه به صورت لایه­‌ای نیز تولید می­‌شود؛ معمولا بین یک تا سه لایه. در اسپان­ باند لایه­‌ای، تعداد لایه را در کنار s نمایش می‌دهند. برای نمونه به اسپان­ باند سه لایه ۳s یا sss مى­‌گویند که لایه­‌ی وسطى آن از مواد ملت بلون است. ملت بلون ( Meltblown ) یکی از انواع منسوجات بی بافت است که ظرافت الیاف پارچه و قدرت نفوذ‌ناپذیری بسیار بالا در برابر مایعات آن را تبدیل به یکی از پرمصرف‌ترین انواع منسوجات بی‌بافت کرده است. ماده‌ی اولیه‌ی اصلی در تولید پارچه ملت بلون همچون پارچه‌ی اسپان باند، پلی پروپیلن است.

معمولا اسپان­‌هاى چهار لایه را ssss یا sms می­‌نامند. این نوع اسپان­ باند از نفوذ باکتری و انواع میکروب­‌ها جلوگیرى می­‌کند و در تولید ماسک، گان جراحی و دیگر موارد بهداشتی به کار می­‌رود.

رنگ و چاپ روی پارچه­‌ی اسپان­ باند

پارچه­‌ی اسپان­‌باند در رنگ­‌های مختلف تولید می­‌شود. می­‌توان از این نوع پارچه به صورت ساده استفاده کرد، یا طرح دلخواه را روی آن چاپ کرد.

چاپ روی پارچه­‌ی اسپان­ باند به دو صورت چاپ سیلک و فلکسو انجام مى­‌شود. چاپ فلکسو نسبت به نوع سیلک سریع­‌تر، ارزان­‌تر و از لحاظ اقتصادی با صرفه­‌تر، اما کیفیت رنگ در چاپ سیلک بهتر است. البته در متراژهای پایین از لحاظ بودجه­‌ی مصرفی، استفاده از چاپ سیلک به صرفه‌تر است.

کاربرد انواع پارچه­‌های اسپان­ باند

کارگاه­‌های تولیدی با توجه به نوع مصارف می­‌توانند به حوزه­‌های مختلف این پارچه­‌ی پرمصرف ورود کنند. لازم به ذکر است برای ورود به این تولیدات به دستگاه دوخت، برش، دوخت حرارتی و دستگاه چاپ پارچه­‌ی اسپان­ باند نیاز است.

در اینجا به صورت تیتروار، موارد مصرف انواع پارچه­‌های اسپان­ باند ذکر می­‌شود:

الف ) مصارف پزشکی و بهداشتی

دستمال خیس و بهداشتی، لباس اتاق عمل و جراحی، زیرانداز، روانداز و لباس بیمار، کلاه و ماسک، لباس یک­‌بار مصرف، روکش کفش و تجهیزات، ساک وسایل، رویه­‌ی بهداشتی پوشک و نوار بهداشتی، لایه­‌ی هیدروفیل.

ب ) مصارف کشاورزی

بسته‌­بندی کود، محصولات و انواع مرکبات، پوشش گلخانه، آبیاری و جلوگیری از مصرف زیاد آب، جلوگیری از سرمازدگی زمین و محصولات، پوشش زمین­‌های زراعی، پرورش قارچ، دامداری و مرغداری.

پ) مصارف صنایع اتومبیل­‌سازی

تزیینات داخلی خودرو، کاور و چادر، خطوط رنگ، صداگیری.

ت) صنعت راه و ساختمان

دیوار کاذب، قالب­‌بندی، تثبیت خاک و راه­‌سازی، لوله­‌گذاری به عنوان شانه، روکش ساختمان­‌های نیمه­‌ساخته، دکوراسیون.

ث) صافی­‌های صنعتی

فیلترهای صنعتی، فیلترهای دقیق مانند HEPA، فیلتر مایعات مانند صنایع نوشابه­‌سازی، صنایع شیر و دامداری.

ج) صنایع بسته­‌بندی و کاور

بسته­‌بندی مواد غذایی، میوه، برنج، حبوبات، چای، کیف، کفش و اسکناس، ساک تبلیغاتی، صحافی، کاور کت و شلوار، روکش مبل، لوازم خانگی، ماشین‌آلات، کامپیوتر و لوازم جانبی، جلد سی­‌دی و روکش سر رسید و کتاب.

چ) محیط زیست

رفع آلودگی نفتی در دریاها، محافظت فیزیکی، زیرانداز قفس کبوتران و حیوانات خانگی.

ه) موارد متفرقه

تولید انواع تشک، بالش و لحاف، صنایع تولید فلزات برای فیلتر، تراشکاری، قاب­‌سازی عکس، تابلو فرش، دستمال­‌های صنعتی و خانگی، تولید چادرهای صنعتی، تولید کیسه­‌ی جارو برقی، ست رومیزی، آستر لباس، زیرانداز بشقاب و سینی، صنایع لمینت، جاجیم لمینت شده برای کیف و کفش، صنایع نظامی، تولید کیف و کفش و غیره.

نحوه خرید و بازار پارچه اسپان باند

یکی از مهمترین موارد در خرید عمده پارچه های اسپان باند داشتن لیست قیمت فروش انواع پارچه های نبافته سوزنی اسپان باند است. لیست قیمت خرید پارچه اسپان باند از کارخانه های تولیدکننده مختلف در انواع وزن ها ( گرماژ ) را می توان از سایت هاى اینترنتی معتبر، مرکز نمایندگی فروش تولیدکنندگان پارچه های اسپان باند ( سوزنى نبافته ) و یا از بازارهای شهرهای بزرگ از جمله بازار پارچه اسپان باند تهران، اصفهان، یزد، مشهد و تبریز دریافت کنید.
امروزه به دلیل کاربرد بالای منسوجات و پارچه های اسپان باند بی بافت، بازار خرید و فروش پارچه سوزنی اسپان باند یا پارچه های نبافته لایی سوزنی بسیار داغ است. از جست و جوهای مختلف سایت گوگل حول قیمت خرید و فروش پارچه اسپان باند بیمارستانی، مرکز فروش پارچه اسپان باند سوزنی نبافته، لیست کارخانه ها و شرکت های تولیدکننده، فروش پارچه اسپان باند تهران و غیره، می توان دریافت که کاربران زیادی در جستجوی این پارچه پرمصرف هستند.

یکی از راه های خرید رولی و عمده­‌ انواع پارچه­‌های اسپان باند، مراجعه به سایت ما بازار است. لیست قیمت انواع پارچه­‌های سوزنی اسپان‌ باند ( یک‌بار مصرف ) این مرکز فروش می­‌تواند اولین قدم برای خرید شما باشد.

منبع : روچی

  نظرات