پارچه های مناسب دوخت بارانی

1400/03/20

پارچه های مناسب دوخت بارانی

در واقع از هر پارچه ضد آب می توان به عنوان پارچه بارانی استفاده نمود. این نوع پارچه ها ممکن است شامل پارچه های طبیعی یا مصنوعی باشند که از مواد یا محلول های ضد آب در تولید آن ها استفاده شده است. به عنوان مثال برای مواد ضد آب می توان از پلاستیک یا پلی استر نام برد. چنین پارچه هایی قدرت تنفس بسیار کمی دارند و می توانند باعث تعریق در بدن شما شوند و اگر پوست حساسی دارید امکان دارد کمی پوستتان را اذیت کند. البته نوعی پارچه بارانی هم وجود دارد که از الیاف مصنوعی نایلونی و اکریلیک تولید می شوند، چنین پارچه هایی قدرت تنفس بهتری نسبت به نمونه قبلی دارند.

پارچه های قابل استفاده به عنوان پارچه بارانی

پارچه های شمعی

با توجه به ضخامت آن انواع مختلفی دارند: نوع اول پارچه شمعی نقره ای که دارای ضخامت کم و ایستایی بالایی است، به همین دلیل توصیه می شود برای دوخت پالتو و کاپشن مورد استفاده قرار نگیرد. نوع دوم پارچه شمعی پشت لاستیکی می باشد، دارای قیمت مناسب و ضخامت بسیار خوب است و به همین دلایل گزینه بسیار مناسب برای دوخت لباس می باشد و اما سومین نوع، پارچه شمعی مموری می باشد که دارای کیفیت بسیار عالی همچنین لطافت و نرمی دلپذیری می باشد و همین باعث قیمت بالای این پارچه است.

پارچه های چرمی

برای دوخت پالتو، کاپشن و کت می توانید با خیالی آسوده پارچه بارانی چرم را انتخاب نمایید. به دلیل ضخامت خوبی که دارد می تواند شما را گرم نگه دارد و همچنین دوخت آن بسیار راحت است.

پارچه های گاباردین

اگر به دنبال یک استایل کاملا رسمی برای حضور در جلسات یا مهمانی های مهم هستید، از این نوع پارچه استفاده نمایید اما در نظر داشته باشید که به دلیل ضخامت و وزن بالا، دارای قیمت بیشتری نسبت به سایر پارچه های بارانی است. اما شما را کشیده تر و زیبا تر نشان می دهد.

پارچه پشت پنبه

در تولید این پارچه از یک لایه پنبه ای استفاده شده است که دارای الیاف بسیار سبک می باشد. اگر حفاظت از پوست بدن در اولویت شما قرار دارد، بدون شک این پارچه را انتخاب نمایید. چون دارای تهویه بسیار خوب هوا و همچنین جاذب رطوبت می باشد.

پارچه پشت کتان

یکی از بهترین انواع پارچه برای بارانی پارچه پشت کتان می باشد. تولید شده از الیاف کتان است و به نسبت پارچه های پشت پنبه درخشان تر و محکم تر می باشد.

پارچه های دو رو

در هنگام دوخت این نوع پارچه می توانید از هر دو طرف آن استفاده نمایید یعنی هر دو روی پارچه خاصیت ضد آب دارد و نیازی به آسترکشی در دوخت ندارد. بسیاری از تولیدکنندگان مشتاق خرید این مدل پارچه هستند زیرا می توانند به صورت ترکیبی دوخت انجام دهند.

منبع:ایپکچی

  نظرات