پارچه تترون و موارد مصرف

1400/03/17

پارچه تترون و موارد مصرف

پارچه تترون یکی از پر فروش ترین و پر استفاده ترین انواع پارچه ها می باشد. مواد تشکیل دهنده پارچه تترون، الیاف فلامنت و پلی استر ویسکوز است و مانند سایر پارچه ها در عرض های 90، 110، 150، 180، 200 و 300 سانتی متر وارد بازار فروش می شود تا با توجه به مورد مصرف توسط مشتری انتخاب و خریداری شود.

پارچه های تترون انواع مختلفی دارند که در ادامه به پر فروش ترین موارد آن می پردازیم:

تترون مناسب دوخت پیراهن

این نوع پارچه عموما بصورت عمده توسط تولیدی ها و برند ها خریداری می شوند و برای دوخت پیراهن های مردانه قابل استفاده قرار می گیرند. اکثرا دارای عرض 150 سانتی متر می باشند و رنگ مشکی آن بسیار پر فروش است و در مقابل سایر انواع تترون قیمت بالاتری دارد.

 

تترون مناسب دوخت مقنعه

اکثر مقنعه های که از بازار خریداری می کنیم از جنس تترون هستند و در عرض های 90، 110، 150 و 180 بفروش می رسد. این نوع تترون بیشتر توسط تولیدی ها با متراژ بالا از کارخانه ها خریداری می شوند و دارای رنگبندی بسیار زیادی می باشد که می توانید در بازار طبق سلیقه خود خریداری کنید.

تترون مناسب مصرف در مراکز بیمارستانی

اگر توجه کرده باشید به محض بستری شدن در بیمارستان ها یا مراکز درمانی به بیمار یک پک شامل لباس و سایر وسایل مورد نیاز می دهند، پارچه استفاده شده در این لباس ها هم تترون می باشد و شامل رنگ های مانند صورتی، آبی، یاسی یا مغز پسته ای می باشد. عرض این نوع تترون 150 و 300 سانتی متر می باشد. تترون های مورد استفاده در لباس های بیمارستانی از ارزان ترین نوع های تترون می باشد، چون حساسیت زیادی راجع به کیفیت وجود ندارند و در واقع یکبار مصرف می باشند. اما نکته مهم در این نوع پارچه این است که بدن نما نباشد.

 

تترون مناسب دوخت ملحفه

از دیگر مصارف پارچه های تترون دوخت ملحفه برای ارگان ها یا منازل می باشد. این پارچه در رنگ ها و طرح های چاپی با اشکال بسیار متنوع تولید می شود تا انواع سلیقه ها را پوشش دهد. به عنوان مثال برای کودکان از شکل های کارتونی و عروسکی و برای سرویس خواب از رنگ های شاد و جذاب استفاده می شود.

تترون مناسب برای دوخت چادرهای رنگی

این نوع تترون بیشتر برای جشن تکلیف دختران مورد استفاده قرار می گیرد و دارای رنگ ها و طرح های بسیار زیادی است، در عرض های 150 و 300 سانتی متری تولید می شود. همچنین برای چادر های جا نماز یا چادر های تازه عروس ها هم خریداری می شود.

 

تترون مناسب برای دوخت پیژامه

اکثر پیژامه های راحتی در بازار از این جنس هستند که در طرح های ساده با رنگ های مختلف یا به صورت چهارخانه تولید می شوند.

 

قابل توجه است که پارچه تترون موارد مصرف بسیار زیادی دارد که ما در این مطلب تنها به چند مورد آن پرداختیم. با توجه به موارد مصرف باید نوع و جنس مورد نیاز خود را انتخاب نمایید و همچنین با توجه به کیفیت این پارچه، قیمت آن هم متغییر است.

منبع:ایپکچی

  نظرات