گالری پارچه ایپکچی

ایپکچی


گلایه رئیس اتحادیه صنف پارچه‌فروشان تهران از وضعیت خراب بازار؛

1400/02/04
گلایه رئیس اتحادیه صنف پارچه‌فروشان تهران از وضعیت خراب بازار؛

نوسان قیمت دلار واردات چادر مشکی از کره و تایلند را مختل کرد/ خرده فروشان پارچه در وضعیت اقتصادی بدی هستند

در حال حاضر بیشترین پارچه‌ وارداتی در بازار را پارچه‌ چادر مشکی تشکیل می‌دهد که بخش عمده آن از تایلند و کره به کشور وارد می‌شود، بنابراین در صورت عدم ثبات نرخ ارز، تامین چادر مشکی مورد نیاز بازار با مشکل مواجه می‌شود.

به گزارش «نود اقتصادی»، رئیس اتحادیه صنف پارچه‌فروشان تهران نیز از وضعیت حاکم بر بازار گلایه کرد و گفت بازار پارچه‌فروشان تا پیش از افزایش نرخ ارز بسیار راکد بود و تقاضای زیادی برای خرید پارچه وجود نداشت، بنابراین واضح است که در شرایط کنونی، واردکنندگان مجبور به واردات پارچه با ارز گران‌تر هستند، در نتیجه پارچه عرضه‌شده در بازار با افزایش قیمت و کاهش تقاضا مواجه می‌شود.

به گفته محمدحسین نورایی آشتیانی، جز واحدهای صنفی عمده‌فروشی که پارچه‌های خود را به تولیدی‌ها می‌فروشند، خرده‌فروشان پارچه در وضعیت اقتصادی بسیار بدی به سر می‌برند، چراکه معمولا دوخت لباس در خانه صرفه اقتصادی ندارد.

وی ادامه داد در حال حاضر بیشترین پارچه‌ وارداتی در بازار را پارچه‌ چادر مشکی تشکیل می‌دهد که بخش عمده آن از تایلند و کره به کشور وارد می‌شود، بنابراین در صورت عدم ثبات نرخ ارز، تامین چادر مشکی مورد نیاز بازار با مشکل مواجه می‌شود. کمااینکه در حال حاضر نیز قیمت پارچه در بازار معادل از پنج تا 10 درصد افزایش یافته است.

 

 

  کلمات کلیدی :
  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
  نظرات